HomeSense categoriaEndesa trasllada a Barcelona el sistema de telecontrol d’avaries i els alcaldes...

Endesa trasllada a Barcelona el sistema de telecontrol d’avaries i els alcaldes es queixen de la mala gestió de les incidències

L’empresa Endesa va tancar el passat 31 de juliol el centre de control d’avaries de mitja tensió que l’antiga Eléctrica del Ebro tenia a l’Ampolla.

El tancament forma part del procés d’integració de l’antiga Eléctrica del Ebro -que donava servei a 20.000 abonats de set municipis del Baix Ebre i el Montsià- i que va ser adquirida per Endesa el 2016.

El trasllat del sistema de telecontrol d’avaries a les oficines centrals d’Endesa a Barcelona ha provocat que les últimes avaries registrades en les línies de mitja tensió a la zona hagen tingut un temps de resolució molt alt, d’entre 3 i 13 hores, per incidències menors. Segons han explicat fonts coneixedores de la situació, es tracta d’avaries que s’haurien pogut resoldre en poc temps en cas de poder actuar des de l’Ampolla, .

Les avaries més importants es van donar els dies 15, 18 i 19 de setembre a l’Ampolla, Camarles i l’Aldea. A l’Ampolla, el dia 15 es va produir un tall elèctric de 3 hores al migdia quan els restaurants es trobaven en ple servei i les mateixes fonts asseguren que si s’hagués pogut intervindre des del centre de control de l’Ampolla l’avaria s’hauria pogut resoldre en pocs minuts.

El 18 de setembre es va registrar una nova incidència amb talls de llum a Camarles (4 hores), els Lligallos (13 hores), i l’Aldea estació (6 hores); i el dia 19 l’Aldea estació es va tornar a quedar 12 hores sense llum. L’alcalde de l’Aldea, Dani Andreu, s’ha mostrat molt enutjat amb la gestió que Endesa va fer d’estes incidències. “La gestió va ser desastrosa, Endesa no va donar una resposta tècnica adequada i àgil” i lamenta que pel tipus d’incidència si Endesa hagués donat una respost ràpida, l’avaria s’hauria s’haria pogut resoldre en dos o tres hores. A més, es queixa que  “l’atenció al client és nefasta”, ja que malgrat els veïns feia hores que estaven sense llum, al telèfon d’atenció al client mantenien que no els constava cap avaria a la zona.

De fet, el procés d’integració de l’Eléctrica del Ebro ha implicat també canvis en el telèfon d’avaries que ja no es gestiona des de l’Ampolla, sinó des de la central de Barcelona, i s’ha concentrat l’atenció al client a les oficines d’Amposta i Tortosa. Andreu també ha lamentat que l’atenció als ajuntaments és pèssima i no se’ls informa correctament en cas d’avaria.

Davant esta situació registrada al setembre, el Consell d’Alcaldes del Baix Ebre ha decidit presentar una queixa formal davant Endesa.  

 

Vuit-centes queixes a Santa Bàrbara

L’Ajuntament de Santa Bàrbara ha recollit 800 queixes de la ciutadania pels constants talls de llum que ha patit el municipi en els últims mesos. L’última va deixar un sector del poble 20 hores sense llum. L’Ajuntament presentarà les queixes a la companyia i demanarà un pronunciament del Consell Comarcal del Montsià

Leonor Bertomeu
Leonor Bertomeu
periodista
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

+ 29 = 31

Últimes notícies