HomeCulturaEufònic tanca l'edició dels deu anys amb uns 4.500 participants

Eufònic tanca l’edició dels deu anys amb uns 4.500 participants

L’electrònica ballable amb sintetitzadors i guitarreo de Las Bajas Pasiones a l’ermita de la Pietat d’Ulldecona ha marcat este diumenge al vespre la traca final de la desena edició d’Eufònic, el festival d’arts sonores, visuals i digital-performatives a les Terres de l’Ebre.

Un concert de tancament promogut en conxorxa amb les Jornades Musicals de l’Ermita que ha fet ple absolut. De fet, de la cinquantena de concerts i propostes programades pel festival gairebé totes han esgotat entrades i en alguns casos s’ha hagut d’ampliar l’aforament com en el concert de Joan Miquel Oliver, divendres a Tortosa; el de Za! amb la Banda de la Lira Roquetense, o els de l’espai Garbeach de La Ràpita.

Un primer recompte xifra en prop de 4.500 persones el públic que ha participat en esta desena edició d’Eufònic, la més expansiva territorialment i que ha sumat per primera vegada la Terra Alta. Una xifra que l’apropa a les xifres prepandèmia, tot i les exigències d’aforament limitat.

Vicent Fibla, director d’Eufònic, ha manifestat que “estem molt satisfets de com ha anat tot i més si valorem el context en què vivim. Encara tenim moltes limitacions, però el nostre format de festival pensat per activitats de petit format que compagina espais interiors amb propostes a l’aire lliure, ens fa més fàcil adaptar-nos.”, al mateix temps que destacat el debat al voltant de la creació artística que ha generat l’Eufònic Pro, amb una cinquantena de persones inscrites.

El gruix de l’activitat ha tingut lloc este cap de setmana concentrada principalment a la Ràpita com a centre neuràlgic, amb actuacions memorables com la d’Space Afrika que van actuar a l’església principal del municipi en la que ha estat la primera actuació en l’àmbit estatal i una de les més aplaudides, juntament amb l’electro-punk dels madrilenys VVV [Trippin’you] i la seua catàrtica actuació al Garbeach de la Ràpita, on també es va poder sentir la nova diva del pop dani, o l’electrònica inquietant, en primícia nacional, del francès D.K.

Com sempre l’Església Nova ha acollit les actuacions més recollides, com la de Violeta Tello Grau; i el Mercat Vell, les més experimentals, com la poesia de Ginebra Raventós o els mallorquins Perpetu; sense deixar de banda propostes instal·latives com la de Julio César Palacio a Lo Sindicat o l’espectacle de llum i quartet de corda de Playmodes amb el Quartet Brossa explorant els límits de les partitures gràfiques generatives a l’Auditori Sixto Mir, un espectacle que va aixecar vertaderes ovacions entre el públic.

El clàssic vermut als Ullals de Baltasar també ha estat una de les activitats més participatives, amb el concert de Josep Xortó + The Congosound, enguany precedit d’un interessant recorregut artístic que va mostrar les creacions desenvolupades per quatre dels artistes seleccionats en les residències que convoquen Eufònic i el Centre d’Art Lo Pati: Joan Bagés, Gerard Altaió, Elsa Paricio i Atilio Doreste. Quatre exemples de creació lligada al paisatge que forma part de l’ADN del festival des dels seus inicis.

 

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

7 + 3 =

Últimes notícies