L’Ajuntament de Móra d’Ebre va signar un conveni de col·laboració entre l’Administració de la Generalitat de Catalunya mitjançant el Departament d’Educació per al Pla Educatiu d’Entorn (PEE) en base a l’Acord de Govern 91/2023, de 18 d’abril, pel qual s’estableixen les condicions mínimes per formalitzar els convenis que concretin els plans educatius d’entorn i el finançament de les actuacions relacionades.
Durant els mesos d’abril i maig de 2024, per al desplegament de les activitats palanca del Pla de millora d’oportunitats educatives (PMOE-PROA+), s’han portat a terme a dos dels centres educatius de Móra d’Ebre els Tallers de Suport i Acompanyament Educatiu (TSAE), finançats pel Ministeri d’Educació i Formació Professional i el Mecanisme de Recuperació Transformació i Resiliència i per la Unió Europea NextGenerationEU (Component 21 MRR).
L’objectiu dels Tallers de Suport i Acompanyament Educatiu (TSAE) és aconseguir l’èxit educatiu de l’alumnat, especialment aquell més vulnerable, acompanyant-los en l’adquisició de capacitats i competències, generant condicions d’igualtat d’oportunitats en els processos escolars i en els resultats acadèmics, per a contribuir a l’adquisició de les competències bàsiques, hàbits, tècniques d’organització i d’estudi; afavorir una actitud positiva vers l’aprenentatge i l’entorn escolar i també a adquirir habilitats i competències social i psicoemocionals. La regidora d’Educació, Maria Rodríguez, ha assegurat que “cal reconèixer i valorar els esforços que fan a diari nombroses famílies de la localitat“.
Aquests tallers s’han portat a terme, fora de l’horari lectiu, a l’Escola Lluis Viñas i Viñoles amb la participació d’uns 40 alumnes de 4t, 5é i 6é de primària i a l’Institut Julio Antonio amb la participació d’uns 20 alumnes de 1r i 2n d’ESO, essent aquesta la primera actuació que s’ha desenvolupat des del Pla Educatiu d’Entorn a Móra d’Ebre.