L’alerta sanitària per la Covid 19 ha posat en escac i mat la temporada de creuers del port de la Ràpita que enguany tenia previstes dos escales. El passat 29 d’abril havia d’arribar al port rapitenc el primer creuer, un veler de luxe de la companyia Sea Cloud Cruises amb capacitat per a 96 passatgers, però l’estat d’alarma pel coronavirus ho va impedir. La segona escala està prevista per a l’octubre, es tracta del creuer MS Berlin de la companyia Plein Cap Croisières, adreçada al mercat francès, amb capacitat per a 412 passatgers. Malgrat que la companyia encara no ha comunicat oficialment la cancel·lació, “tot ens fa preveure que este creuer no visitarà les Terres de l’Ebre a l’octubre”, ha lamentat el director general de Ports, Joan Pere Gómez, que ha recordat que la situació d’incertesa que es viu amb l’alerta sanitària per la Covid-19 amb les fronteres de molts països tancades i la desconfiança dels turistes “així ens ho fa preveure”. Gómez ha donat la temporada de creuers pràcticament per perduda i ha lamentat la situació que ha provocat la pandèmia després de l’esforç de promoció fet des de Delta Ebre Port per a assegurar estes dos escales al port rapitenc.
Nova escala per al maig del 2021
Malgrat que enguany serà difícil que es puga dur a terme la segona escala prevista al port rapitenc, Gómez ha avançat la previsió d’arribada d’un nou creuer a la Ràpita per a l’1 de maig del 2021 i que, de moment, es manté en el calendari. Es tracta del veler SeaCloud -que hauria d’haver fet la primera aturada la setmana passada a la Ràpita- i que ha sol·licitat fer una nova escala l’1 de maig del 2021 al port rapitenc. L’acord es va signar abans de l’arribada de la pandèmia i des de Ports es manté l’esperança que la companyia no cancel·larà el creuer per al 2021. Malgrat les cancel·lacions d’enguany, “no ens quedarem de braços plegats i lamentant-nos. Seguirem treballant la promoció de cara a l’any vinent”, ha assegurat Gómez, que insistix que es seguirà promocionant la destinació a les principals fires nàutiques com s’ha anat fent fins ara. A més ha recordat que l’esforç de promoció és molt gran si es té en compte que al port rapitenc “només poden accedir-hi el 6% dels creuers del món”, ja que tant la badia com el port tenen un calat poc profund. “Però ens dirigirem a este 6%, continuarem treballant i els hi explicarem que bonic és el port de la Ràpita i les Terres de l’Ebre, i que som Reserva de la Biosfera. Per tant, seguirem intentant promocionar la destinació”, ha reiterat.
Preocupació pel sector nàutic
El director general de Ports també ha mostrat la seua preocupació per l’afectació que la crisi de la Covid-19 tindrà sobre el sector nàutic català, un dels més potents de l’Estat amb 33.000 amarratges. Gómez ha recordat que és un sector que depèn dels ingressos dels amarratges -els quals molts no se sap si es podran mantindre per la crisi- i també dels ingressos del turisme nàutic que enguany també serà incert. Goméz ha anunciat la injecció de 3,1 milions d’euros al sector “per a ajudar-los a pal·liar la crisi el màxim possible”.