HomeEntrevistes“La Festa del Renaixement té una identitat pròpia que la convertix en...

“La Festa del Renaixement té una identitat pròpia que la convertix en una de les millors d’àmbit europeu ”

Pregunta: Què és el que diferencia la Festa del Renaixement d’un altre tipus d’esdeveniment?

Resposta: La Festa avui en dia té una identitat pròpia. El seu  tret diferencial és que Tortosa té un producte propi i identitari. Parlem d’una creació d’espectacles propis que produïxen diferents companyies i escoles al llarg de l’any i els oferixen estos dies per a la Festa del Renaixement. A més, no podem obviar el seu caràcter internacional, ni tampoc que és una festa que acaba sent un aparador, i més enllà de l’àmbit de la recreació, també se convertix en un festival en moltes disciplines artístiques.

P: Què suposa que tinga un producte propi?

R: Hi ha una sèrie d’espectacles que durant l’any van fent actuacions fora de Tortosa. Això significa que el treball continuat i l’aposta per la gent de casa acaba sortint bé. El col·lectiu de Famílies Nobles n’és un exemple, ja que fa anys van començar a participar en la Festa de manera discreta i modesta en uns tallers de ball d’època; i avui tenim una formació d’entre 5 i 8 parelles que estan preparades per a fer un ball de nobles en qualsevol moment. Això és un producte propi i un segell de la Festa i això només ho té Tortosa, a banda de centres especialitzats. I els nobles són un exemple només, tenim grups musicals, teatrals, etc.

P: Com s’analitzen estos 24 anys de la Festa del Renaixement?

R: S’ha de valorar amb molt de respecte, estigués qui estigués al capdavant, però en algun moment s’han de comparar algunes coses. Avui Tortosa té una Festa del Renaixement absolutament sostenible econòmicament, una festa que genera una despesa directa per part de l’Ajuntament d’entorn als 220.000 euros i que, en algun moment, havia arribat a costar més de 800.000 euros. Per tant, això és un factor que, lluny de ser una crítica al que s’havia gastat en altres moments, ha de posar en valor quin rendiment en traiem d’estos 220.000 euros que tenim disponibilitat de gastar ara. Davant d’esta nova realitat que va arribar el 2008, on no podem gastar il·limitadament, s’ha de complir a nivell de despesa pública i no hi ha marge per a fer el que vulgues, crec que hem sabut aprofitar estes restriccions i dificultat del moment per posar en valor precisament tot este producte propi. I això ha fet que la Festa siga considerada com una de les millors festes d’àmbit europeu.

P: Quins són els objectius de la Festa del Renaixement, ara que ja està consolidada?

R: Esta festa la veiem cada any i, de vegades, l’ésser humà cau en la monotonia “no, si són els de casa”. Hem de seguir creient i apostant per la Festa, i hem de parar en tot moment l’orella per a veure com ens sent i com ens veu la gent de fora. Este és un dels grans objectius d’una festa de promoció, de ciutat, que acaba estant en tots els pamflets a nivell de difusió i de venda turística del territori i més enllà del territori, ja que Catalunya no pot projectar-se a fora sense una foto del Renaixement.

P: Quin consell donaria a algú que decidix venir a la Festa?

R: La gent ha de venir a la Festa per a perdre’s per la ciutat, ja que en si la Festa és una mena d’excusa per a perdre’s per la ciutat. Hi ha molta gent que descobrix racons, espais emblemàtics que no coneix del nucli històric de la ciutat.

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

+ 49 = 51

Últimes notícies