Conflictes veïnals, sorolla a la via pública o elements urbans i edificis privats en mal estat. Aquests han estat els principals motius de queixa a la Defensora de la Ciutadania d’Amposta. La responsable de la institució mediadora municipal, Amadea Ferreres, va donar compte de la seva activitat presentat la memòria anual a l’últim ple. Segons fa constar, del centenar de queixes gestionades se n’ha solucionat un 54%, mentre que un 32% resten pendents i les restants estan considerades com a circumstàncies complicades o impossibles de resoldre. Per a fer efectiva la resolució dels conflictes, la Defensora trasllada les queixes i propostes ales regidories corresponents i a altres estaments públics o privats, els quals donen resposta o s’encarreguen de gestionar la problemàtica.
La Defensora de la Ciutadania actua com a eina mediadora entre la ciutadania i els estaments municipals, derivant les preocupacions del veïnat als òrgans corresponents. L’any 1987, Amposta es va convertir la primera ciutat de l’Estat espanyol que va tenir aquesta figura.