HomeMobilitatLa Pobla de Massaluca perd una freqüència de tren perquè està gestionada...

La Pobla de Massaluca perd una freqüència de tren perquè està gestionada des d’Aragó

Nova estocada contra el territori i la Catalunya despoblada. Este cop, però, a càrrec de les administracions d’Aragó i Madrid. L’estació de Faió-la Pobla de Massaluca, gestionada pel govern aragonès -tot i estar en territori català-, només tindrà dos freqüències al dia per a viatjar en direcció Casp o en direcció Barcelona. La Diputació General d’Aragó (DGA) ha fet oficial que no seguirà subvencionant les línies de ferrocarril per vertebrar el territori ja que argumenten que aquest finançament pertocaria a Renfe o el govern estatal. Segons Canal Terres de l’Ebre, el secretari d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Isidre Gavín, hauria adquirit ja el compromís d’integrar l’estació de la Pobla de Massaluca a la línia R15.

La DGA preveu així estalviar fins a quatre milions d’euros deixant de subvencionar els trens regionals. Això suposarà que s’acaben reduint de quatre a dos les freqüències diàries a l’estació de la Pobla de Massaluca. El problema de l’estació és que està gestionada des de l’Aragó, tot i estar en territori català i, per tant, no està inclosa dins l’R-15 i ara veurà com dos de les quatre freqüències que tenia fins ara acabaran trajecte a les estacions de Riba-roja d’Ebre i Móra la Nova, que sí  que formen part de l’R-15 catalana.

En concret, per a viatjar des de la Pobla de Massaluca en direcció a Barcelona, actualment hi ha dos freqüències, una amb sortida a les 13.23 h i arribada a les 16.37 h, i una altra amb sortida a les 18.31 h i arribada prevista a les 21.37 h. De tornada, hi ha sortida de Barcelona a les 9.03 h i arribada a les 11.55 h, i una sortida des de les 16.03 h, amb arribada a les 19.10 h.

Amb les retallades derivades de la pandèmia, l’estació ha perdut la freqüència que sortia des de la Pobla de Massaluca a les 06.53 h en direcció a Barcelona i amb la nova situació, sense finançament aragonès, no es restablirà. Des de la Diputació General d’Aragó argumenten que la competència del finançament ferroviari pertany a Renfe o a l’Administració de l’Estat i estan disposats a dixar de finançar estos trajectes per a incentivar, a canvi, el transport públic per carretera.

Des de la plataforma ‘Aragón no pierdas tu tren’ este passat diumenge es van convocar manifestacions contra les retallades del servei ferroviari en una trentena d’estacions que es veuran perjudicades per la falta de finançament de les línies ferroviàries a les zones rurals d’Aragó. A l’estació de Faió i la Pobla de Massaluca desenes de manifestants es van aplegar coincidint amb l’arribada del comboi de les 11.55 h. L’alcalde de la Pobla de Massaluca, Antoni Ferré, assegura que “és lamentable haver de perdre un nou tren perquè hagen d’acabar el servei a Móra d’Ebre o Riba-roja” i ha demanat més implicació a totes les administracions davant la situació dels territoris rurals.

A banda del trajecte entre Faió-la Pobla de Massaluca i Casp, també es veuran perjudicats per la falta de finançament d’Aragó i Madrid altres línies aragoneses, com ara la que unix Saragossa i Lleida, Osca i Jaca o Terol i València.

Andreu Prunera
Andreu Prunera
Periodista
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

33 + = 36

Últimes notícies