El Departament de Cultura ha atorgat una subvenció a l’Ajuntament de Móra d’Ebre en marc de la convocatòria de les subvencions per a l’impuls de l’accessibilitat a les biblioteques integrades al Sistema de Lectura Pública de Catalunya per a l’any 2024 per import de 2.087,00 €.
Per tal de millorar l’accessibilitat visual i auditiva dels usuaris de la biblioteca, s’ha adquirit una lupa electrònica i un bucle magnètic.
La lupa electrònica permet accedir a la informació d’una pantalla d’ordinador o TV amb una gran ampliació de caràcters, canvis de mida, de lletra, diferents colors de fons i text per tal de facilitar la lectura o escriptura a les persones amb baixa visió.
Pel que fa al bucle magnètic és un dispositiu que s’utilitza per a transmetre una senyal d’àudio a les persones amb discapacitat auditiva. Aquests dispositius es connecten amb els audiòfons o implants coclears per a persones amb problemes d’audició i així poden rebre els missatges sonors reduint el soroll de fons millorant així la intel·ligibilitat del so.