HomeSense categoriaL'ample de via europeu entre Castelló i Tarragona, a informació pública

L’ample de via europeu entre Castelló i Tarragona, a informació pública

El Ministeri de Foment ha sotmès a informació pública l’Estudi Informatiu per a implantar l’ample de via internacional, europeu o estàndard en el tram ferroviari entre Castelló i Tarragona del corredor mediterrani. L’anunci ha estat publicat este dilluns al BOE. L’adaptació a l’ample internacional afectarà en el futur els subtrams entre Castelló i Vandellòs, que actualment té en servei una doble via d’ample ibèric electrificada, i també la nova variant entre Vandellòs i Tarragona, que ha d’entrar en operació a principis d’any, de moment amb dos vies d’ample ibèric. Este tram connecta amb la línia d’Alta velocitat Madrid-Barcelona-frontera francesa mitjançant el canviador d’ample de la Boella, que no serà necessari quan s’instal·le l’ample europeu ara a exposició pública. Un ample internacional que també afectarà el ramal entre L’Aldea i Tortosa i possibilitarà una interoperabilitat més eficient per als trens de mercaderies i de passatgers de llarg recorregut. 

L’Estudi Informatiu preveu adaptar les instal·lacions i elements de la línia que facen falta per a poder explotar correctament la longitud del tren estàndard interoperable –de 750 metres- i garantir l’adequada prestació i fiabilitat dels trànsits de passatgers i mercaderies.

En l’àmbit global del corredor mediterrani, estes actuacions de modificació abastaran el recorregut entre Múrcia i Castellbisbal . Segons el Govern espanyol, el corredor és una peça clau en la connexió amb Europa connectant Andalusia, Múrcia, País Valencià i Catalunya amb la frontera francesa, per a donar servei a un àmbit que concentra “una part significativa de la població i el PIB”, amb els principals ports del Mediterrani i destacats centres industrials. 

 

Pendents dels nous serveis de regionals

D’altra bana, la Secretaria de Mobilitat del Departament de Territori havia convocat este dijous, coincidint amb el tancament d’esta edició, Renfe i Adif a una reunió, davant l’escassa informació que es té sobre la nova oferta de serveis de transport de passatgers que s’oferiran amb el nou mapa ferroviari derivat de l’activació de la variant Vandellòs-Tarragona, que posa fi a un coll d’ampolla totalment anacrònic perquè ara en este tram només hi ha una via. Territori volia conèixer l’oferta de serveis d’alta velocitat o de mitjana distància per a avaluar la suficiència de la futura oferta de Rodalies i Regionals -competència transferida a la Generalitat-, amb la qual cosa s’ha evidenciat que el govern català i les dos empreses públiques estatals no havien negociat en cap moment fins ara.

O.M.J
O.M.J
Periodista
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

+ 16 = 26

Últimes notícies