Des d’este dimarts 20 de juliol, l’aparcament del parc de Garbí de la Ràpita ja està regulat. Així, des de les 9 fins a les 20 hores, tots aquells que vulguen accedir a la platja, a la piscina municipal i a les activitats econòmiques que s’hi troben, han de pagar la zona taronja. D’esta manera, l’Ajuntament de la Ràpita ha posat en funcionament les mesures d’estacionament limitat i control horari a esta zona d’aparcament concorreguda per tal d’evitar aglomeracions turístiques, així com per a ordenar el trànsit.
En concret, la regulació de l’aparcament al parc de Garbí funcionarà cada dia, de 9 a 20 hores, fins al 15 de setembre, i la taxa de pagament és de 0,90 €/l’hora. Tothom que surta del pàrquing abans que passen 20 minuts de la seua entrada, quedarà exempt de pagament, així com els vehicles que paguen l’impost de circulació a la Ràpita disposen d’una bonificació de les dos primeres hores d’estacionament gratuïtes.
L’entrada i la sortida al pàrquing es fa, com fins ara, per l’avinguda dels Alfacs. L’Ajuntament, però, ha establert un itinerari. En el moment d’entrar, que s’ha de fer per l’accés més proper al passeig marítim, la barrera s’aixeca un cop ha detectat la matrícula del vehicle; i abans de sortir per l’altre accés, el més pròxim a l’Oficina de Turisme, s’ha d’efectuar el pagament al parquímetre que hi ha ubicat allà mateix. Només hi ha un únic mètode de pagament: amb targeta, i en la transacció serà indispensable introduir la matrícula del vehicle, perquè un cop el lector la detecte, aixeque la barrera de sortida. A partir de les 20 h, hora en què finalitza l’horari de pagament, les barreres de l’aparcament continuaran abaixades, i els vehicles podran entrar i sortir per a estacionar els seus vehicles. Això sí, a partir de les 9 h començarà a cobrar-se la tarifa del pàrquing.
Esta és una mesura “molt necessària”, segons la regidora de Governació, Conxi Vizcarro. L’aparcament del parc de Garbí és un dels més concorreguts durant l’estiu, per la seua proximitat als accessos de les platges i a la façana marítima, i, sovint, els cotxes quedaven aparcats allí durant dies, i impossibilitaven l’accés de nous vehicles. “És una problemàtica que es repetix tots els estius, sobretot en els mesos de juliol i agost, i com a govern local volem posar-hi solució per a facilitar l’accés i la rotació dels vehicles que volen accedir a la platja, a la piscina o a les activitats econòmiques properes”, detalla.
Controvèrsia Popular
La implementació d’esta mesura no ha comptat amb el beneplàcit de tothom, i, de seguida, han sortit queixes i crítiques expressades a través de les xarxes socials. Els principals retrets són les distincions que es fan per les dos hores bonificades als vehicles que paguen l’impost de circulació a la Ràpita, així com dels veïns de la zona i d’aquells que diuen que, entre això i el Trabucador, el consistori l’únic que vol és recaptar diners. D’altra banda, la mesura també ha estat ben vista per aquells que creuen que ja fa anys que s’hauria d’haver pres esta decisió, que servirà per a aconseguir un turisme més respectuós amb l’entorn i revertir els diners al poble, així com que la gent potser no anirà tant en vehicle a qualsevol lloc. A més, l’argument que a altres poblacions veïnes ja s’ha de pagar, fa que alguns veïns vegen totalment adient esta mesura durant l’estiu. De fet, n’hi ha que assenyalen que també s’hauria d’implementar la zona blava al centre del poble.