L’ordre del dia del ple ordinari de març a l’Ajuntament de Tortosa, previst per aquest dilluns, inclou l’aprovació de l’addenda de pròrroga del conveni de col·laboració entre l’Agència de l’Habitatge de Catalunya i l’Ajuntament de Tortosa. L’acord ha de permetre seguir prestant a la ciutat els serveis d’assessorament, mediació, i tramitació de lloguer social que gestiona l’Ajuntament a partir de les ajudes que estableix la Generalitat.
Tortosa ha vingut desenvolupant aquest servei des de la dècada dels 90 i en els últims anys les xifres d’atenció a la ciutadania han mantingut una línia ascendent: durant el 2019, l’Oficina d’Habitatge de Tortosa va atendre 7.825 consultes, ja fossen de manera presencial (el 89,2%), telefònica (9,5%) o per correu electrònic (1,3%). El total suposa un increment del 22% respecte a les dades del 2018 (6.409 visites ateses), i segueix la tendència a l’alça: al 2017 en van ser 5.734, i al 2016, 5.497. Dels expedients tramitats per l’oficina, destaquen els 746 corresponents a la tramitació d’ajuts per al pagament del lloguer, un 13% superior que l’any 2018.
Aquestes dades les han donat a conèixer l’alcaldessa de Tortosa, Meritxell Roigé, i el tinent d’alcalde d’Urbanisme, Enric Roig, durant la compareixença prèvia al ple ordinari. L’alcaldessa ha destacat el “creixement exponencial” que s’ha produït en l’atenció a la ciutadania des de l’Oficina d’Habitatge, mentre que el tinent d’alcalde d’Urbanisme ha apuntat que la col·laboració amb l’Agència de l’Habitatge de Catalunya també permet dedicar parcialment recursos tècnics municipals a accions encaminades a la recuperació del nucli antic: d’una banda, amb l’elaboració de la diagnosi de l’estat dels immobles situats en aquest àmbit, i de l’altra, a l’ajuda de la tramitació de les subvencions que estableix l’Ajuntament per afavorir la rehabilitació d’edificis al nucli antic.