HomePolíticaMàrius Pont es presenta com alcaldable a Santa Bàrbara

Màrius Pont es presenta com alcaldable a Santa Bàrbara

Màrius Pont, un conegut planer de 65 anys que és llicenciat en Psicologia i Literatura Catalana, i exdirector territorial de Treball, Afers Socials i Famílies, es presenta com alcaldable al municipi de Santa Bàrbara, d’on és natural, viu i resideix.

Es confirma així la que podria ser la setena candidatura per a les pròximes eleccions municipals, i ho farà al capdavant d’una agrupació d’electors que porta per nom “Per Santa Bàrbara”. Màrius, durant molts anys s’havia vinculat a Esquerra Republicana de Catalunya (ERC).

D’una banda, és conegut pel seu activisme independentista, ja que és vocal d’Òmnium Cultural a les Terres de l’Ebre. I per l’altra perquè durant uns mesos va ser l’escollit per ERC per regentar el departament de Treball, Afers Socials i Famílies en l’anterior legislatura, quan els republicans gestionaven este departament.

ERC, però, ha escollit a Josep Lluís Gimeno, el president de la Comunitat de Regants del canal Xerta-Sénia, com alcaldable, i Màrius Pont ha confirmat avui, en una entrevista a La Plana Ràdio, que sí que es presenta. Un rumor que feia unes setmanes que corria pel municipi. També ha confirmat que la seua número 2 serà Marisin Accensi, expresidenta de la Unió Musical Jaume Balmes i la famosa Banda de Cornetes i Tambors, ja desapareguda.

Màrius Pont és també president del Centre d’Estudis Planer, i fill d’un secretari municipal que durant el final del franquisme i durant la transició va ser un dels referents de la gestió pública al municipi.

La llista de la nova agrupació d’electors, podria ser la setena que es presenta al municipi. Cal destacar que, en democràcia, només hi ha el precedent de Planers Independents, qui va arribar a tindre 3 de les 11 regidories de l’ajuntament. A la ja anunciada d’ERC, cal esperar que també es presente el PSC, i també la de l’ara independent Joaquim Martí, qui en les últimes eleccions es va presentar pel Partit Popular (PP). Queda per confirmar si també Movem presenta llista com en l’anterior legislatura, i especialment, saber què passarà en l’espai convergent, ja que Santa Bàrbara, com Masdenverge, La Galera o Freginals, és un municipi on els seguidors de Jordi Pujol i Artur Mas sempre obtenien una àmplia majoria absoluta.

Queda per saber si l’actual alcalde, Antonio Ollés, que governa el municipi amb quatre regidors i en minoria simple (després de la sortida dels regidors d’ERC), es presenta per Junts per Catalunya, o per alguna fórmula vinculada al PDeCAT, partit del qual ha estat durant mesos un dels càrrecs fidels.

Val a dir que Màrius Pont no ha aclarit encara qui seran els membres de la seua llista, ni tampoc, a quin partit polític aniran destinats els vots per les institucions supramunicipals, com ara el Consell Comarcal o la Diputació de Tarragona. Sí que ha subratllat que la seua llista “no té res a veure en partits polítics”. 

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

Últimes notícies