HomeEducacióMés de 3.200 alumnes d’infantil, primària i secundària comencen el curs a...

Més de 3.200 alumnes d’infantil, primària i secundària comencen el curs a Amposta

Són 3.214 alumnes els que aquest dimecres, 6 de setembre, tornaven a les aules de les llars d’infants i centres d’educació primària i secundària de la capital del Montsià. L’alcalde d’Amposta, Adam Tomàs, va explicar que “som una ciutat eminentment educadora, amb 20 centres que emmarquen des de la primera infància als estudis postobligatoris, i donem suport absolut a l’educació pública“, al que va afegir que “per això fa setmanes que des de la regidoria d’Educació treballem perquè avui s’iniciï el curs amb normalitat, assumint la responsabilitat que els centres puguin fer possible els seus projectes educatius“. L’alcalde d’Amposta i la regidora d’Educació, Núria Marco, van acompanyar al Delegat del Govern, Albert Salvadó, i a la Directora de Serveis Territorials d’Ensenyament, Montse Perelló, en l’estrena del nou curs a totes les Terres de l’Ebre, que enguany es va fer des del centre ampostí Consol Ferré.

Aquest curs 2023-24 s’han matriculat 3.214 alumnes, dels quals 176 a les llars d’infants municipals, 593 a educació infantil, 1.308 a educació primària i 1.137 a l’ESO. Xifres a les quals s’han d’incorporar les dels estudis postobligatoris, des de l’alumnat de batxillerat i cicles formatius del Ramon Berenguer IV, l’Institut Montsià, l’Institut de Tecnificació i l’Escola Agrària, que s’incorporen el dia 12, o els dels altres centres educatius com ESARDI — amb un rècord de 116 alumnes matriculats—, el Centre de Formació d’Adults, Euses i les escoles privades.

Tres nous ensenyaments

Pel que fa a les novetats, s’incorporen tres nous ensenyaments: la doble titulació 2+1 de Batxillerat i Tècnic/a de Futbol i la de Tècnic/a esportiu/va en Atletisme, a l’Institut de Tecnificació, i el Curs d’Especialització en Robòtica Col·laborativa, a l’Institut Montsià. La regidora d’Educació, Núria Marco, comentava que “és un curs que comencem amb moltes ganes, creixent en oferta formativa que, a més, està molt vinculada amb el desenvolupament de la ciutat“.

Marco deia també que encaren amb ganes altres projectes que ja estan en marxa com la pacificació escolar, que s’inicia al Consol Ferré i s’anirà adaptant a la casuística de cada centre; el Consell d’Infants i Adolescents o la comissió d’absentisme de ciutat. Més a llarg termini, es treballa en accions com una nova llar d’infants, la rehabilitació de les antigues Monges com a seu d’ESARDI, el gimnàs del Soriano Montagut o l’increment de l’oferta d’estudis universitaris.

Durant els mesos de vacances escolars, des del consistori s’ha treballat en diferents actuacions per millorar els centres educatius, com és el cas de l’Escola del Poble Nou, on s’han obert finestres i s’ha elevat el pati, entre altres accions per controlar la humitat; o en la redacció del projecte de renovació dels lavabos exteriors del Col·legi Miquel Granell.

Ajuts als centres, famílies i alumnat

Pel que fa als recursos que l’Ajuntament habilita per als centres educatius, famílies i alumnat, el projecte carmanyola es posarà en marxa per quart any consecutiu a l’Escola del Poble Nou per mantenir l’oferta de l’escola rural.

Paral·lelament, es mantenen les ajudes a la socialització de llibres, les subvencions a les Associacions de Famílies d’Alumnes (AFA) per contractar les vetlladores de menjador per a l’alumnat amb necessitats especials o els ajuts a estudis superiors, aquests amb una partida de prop de 50.000 euros.

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

13 + = 19

Últimes notícies