HomeSocietatMés d’un centenar d’alumnes de 3r d’ESO de la Ràpita participen en...

Més d’un centenar d’alumnes de 3r d’ESO de la Ràpita participen en el projecte #Stopcovid

MONTSIÀ // Trencar amb els estigmes amb què s’ha etiquetat els jóvens com a transmissors de la covid i d’irresponsables, escoltar-los i donar-los l’oportunitat d’expressar com han estat vivint la pandèmia i com creuen que s’hauria de millorar la prevenció de la transmissió del virus, tant en l’àmbit educatiu com municipal. Este ha estat l’objectiu del projecte #Stopcovid, impulsat per l’Institut Els Alfacs de la Ràpita, la Regidoria d’Educació del municipi, els serveis territorials de Salut, Educació i Joventut, en què han participat durant els últims mesos uns 140 alumnes de 3r d’Educació Secundària Obligatòria (ESO).  

“Els jóvens han estat els grans abandonats de la pandèmia, amb mesures restrictives difícils d’assumir en esta edat complicada”, detalla Paco Brunet, director de l’Institut Els Alfacs, que afegix “en l’elaboració dels projectes #Stopcovid, una iniciativa que ha tingut molt bona acollida entre l’alumnat, cadascun d’ells ha parlat de les seues inquietuds”

En este sentit, la regidora d’Educació de la Ràpita, Èrika Ferraté, assenyala que “els hem d’escoltar perquè és el que no s’ha fet. Probablement hi ha hagut una mancança de discursos institucionals dirigits als jóvens, d’accions concretes dirigits a ells i amb este projecte volem revertir esta situació: escoltar-los, rebre les seues propostes, valorar-les i totes aquelles que siguen possibles d’aplicar, dur-les a terme”

Concerts, activitats de lleure, espais de trobada per a jóvens, projeccions cinematogràfiques, però també l’adequació dels espais educatius, com són les classes, amb la regulació de la temperatura a l’aula. Estes han estat algunes de les propostes que han presentat una trentena de jóvens a l’Auditori Sixto Mir perquè tant des del consistori com des del centre educatiu les tinguen en compte i en valoren l’execució. 

“Estos mesos de pandèmia han estat difícils”, diu Ania Accensi, alumna del centre, que afegix “canvia tot de cop: has de portar mascareta, canviar d’hàbits, no pots relacionar-te amb la mateixa gent que abans i és complicat canviar la vida”. A més, una altra de les propostes dels estudiants ha estat recuperar la interacció dels estudiants a l’hora del pati amb companys d’altres classes i cursos. Davant d’això, la tècnica dels serveis territorial d’Educació, Pilar Caballé, ha agraït la implicació de l’alumnat a l’hora de seguir les normes bàsiques de prevenció perquè “hem fet dels centres educatius, un lloc segur”

“De vegades, els adults veiem les situacions des del nostre prisma i només ens quedem amb les conseqüències dels actes que té el jovent”, determina  Ferraté, que afegix “ens feia falta tenir un coneixement més profund de quines eren les causes que podien provocar determinades actituds dels jóvens, i d’aquí, que en sorgís #Stopcovid”.

ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

+ 30 = 34

Últimes notícies