L’alcalde, Rubén Biarnés i la regidora de Turisme i Comerç de Móra d’Ebre, Lorena Sastre, han participat aquesta setmana en dues de les fires més importants en matèria turística i empresarial del país, com son B-Travel i Alimentaria, que han tingut lloc a Barcelona. L’objectiu de la presència morenca en aquestes fires ha estat el d’explicar la predisposició del municipi a facilitar l’arribada d’empreses i establir contacte amb elles. “En definitiva volem tindre un paper proactiu en la promoció del municipi, fer tot el possible per augmentar serveis per a la població, atraure inversions i projectes“, ha indicat Biarnés.
Abans dels desplaçaments a Barcelona, es van seleccionar alguns perfils de firmes que es considerava podrien encaixar en el tipus d’empreses que podrien estar interessades per emplaçaments com Móra d’Ebre com a lloc on invertir i expandir-se. “Confiem en que algun d’aquests contactes pugui fructificar amb algun projecte. Som conscients de la dificultat de revertir tendències i dinàmiques inversores que juguen contra llocs perifèrics, però s’ha d’intentar, explicar, escoltar i tractar d’ajudar amb tots els nostres actius per tal de situar-nos en el mapa aprofitant el context institucional favorable a la transformació econòmica i l’arribada de noves activitats“, ha afegit.
Per la seua banda, Lorena Sastre, regidora responsable de Turisme i Comerç ha explicat que “fires com les visitades ens obrin els ulls pel que fa a les potencialitats dels nostres sectors productius, de la potencialitat del turisme rural i del nostre patrimoni natural i històric. Per això considerem estratègic i necessari estar presents en aquest tipus d’esdeveniments on es concentren moltes iniciatives, tecnologia, experiències i empreses“, ha indicat.
L’Ajuntament de Móra d’Ebre es troba treballant en la millora de l’oferta turística com a forma de dinamitzar la localitat, amb l’apertura del Museu Julio Antonio, l’oficina de turisme i la rehabilitació del castell, per tal de mantenir-lo dins l’oferta local més setmanes a l’any.