Tres petits incendis han atiat esta setmana la temporada. Dijous, dia 15 de juliol, al vespre, després del tancament de l’anterior edició en paper del setmanari l’ebre, es va originar un incendi en una zona de difícil accés de l’espai natural protegit de les serres de Pàndols i Cavalls, al terme de Móra d’Ebre, en un paratge conegut com la vall dels Lladres. Els Bombers van aconseguir estabilitzar l’incendi a última hora de la nit i divendres al vespre el van donar per extingit. Ha estat l’incendi fins ara de més abast de l’estiu, ja que les flames van cremar unes 4 hectàrees de terreny forestal. Els Agents Rurals han investigat l’origen del foc i segons fonts dels cossos de prevenció i extinció, el més probable és que el foc fos provocat, ja que, entre altres indicis, es va originar en una hora del dia sense cap activitat humana o productiva. En les tasques de control van treballar unitats del Grup d’Actuacions Especials (GRAE) i dos Avions de Vigilància i Atac (AVA).
L’incendi amb més impacte social va ser, però, el de l’Ametlla de Mar, diumenge passat. Només va cremar una hectàrea però en originar-se a Calafat -a tocar del circuit de motor- just en l’eix del corredor mediterrani, es va haver de tallar a la circulació durant un parell d’hores tant l’autopista AP-7 com la via ferroviària, cosa que va provocar llargues coes a la carretera -i un accident mortal- i va afectar els trens de llarga distància i els regionals de la línia R-16. Els Bombers van treballar perquè el foc de vegetació no s’escolés per un barranc cap a la zona forestal més propera. Hi van treballar 14 dotacions terrestes i 7 mitjans aeris. En este cas se’n desconeix l’origen.
Un altre cop a prop de les vies a l’r-15
Finalment, dilluns els Bombers també van haver d’esforçar-se per a estabilitzar un foc que es va declarar a Garcia en un punt molt a prop de les vies del tren. S’hi van desplaçar nou dotacions de Bombers, set de terrestres i dos helicòpters. El foc afectava els punts quilomètrics 26, 27 i 28 de la línia ferroviària de Móra la Nova i un tren de mitja distància de la línia Madrid-Barcelona va haver de recular fins a l’estació d’Ascó. Un cop allí, Adif va tallar subministrament de la catenària i els Bombers van apagar el foc, que va cremar una superfície de 300 m2. La hipòtesi principal és que es va desencadenar per treballs de manteniment a la via ferroviària, però no és la primera vegada que el pas d’un comboi -per un mal funcionament dels frens o altres anomalies- provoca guspires que desencadenen petits incendis. L’alcaldessa de Garcia, Blanc López, se’n va queixar amargament després que el 14 de juny el pas d’un comboi provoqués fins a tres focs. L’Ajuntament ha exigit millores a les vies.