HomeSense categoriaPujar al tren en marxa

Pujar al tren en marxa

Com era mig previsible, atenent als silencis i als malestars preventius, la posada en funcionament de la variant ferroviària de doble via entre Vandellòs i Tarragona, prevista per al proper dilluns 13 de gener, no serà ni de bon tros el punt d’inflexió històric que des de fa anys podien preveure alguns agents i usuaris i a les Terres de l’Ebre. De fet, d’entrada, gairebé perdem més que no pas guanyem. Perdrem els serveis d’Euromed que es podien agafar des de l’Aldea -a preu de regional gràcies a l’esforç que ha fet la Generalitat en els darrers anys- i a canvi només guanyarem un servei d’anada i tornada d’alta velocitat de mitja distància: un semidirecte a Barcelona.

Este servei resulta un cop d’efecte positiu, perquè per primera vegada hi haurà alta velocitat en relació amb Tortosa, amb preus competitius, però resulta insuficient i un altre greuge imperdonable després d’haver-se anunciat fa un any i mig -potser amb un excés de confiança per part de la Generalitat- que serien quatre de diaris, els serveis semidirectes a Barcelona. Per acabar-ho d’adobar, tots aquells retards que s’havien anat integrant als horaris de regional amb l’argument, tècnicament lògic, de la via única, ara que ja hi haurà doble via sembla que amb prou faenes es milloraran els horaris actuals, i tampoc no hi haurà més freqüències.

Una de les explicacions pot ser que el gestor de la infraestructura, l’Adif, es vulga cobrir les espatlles amb vista a les futures obres d’implantació de l’ample internacional i vulga arrencar amb una pressió baixa sobre el nou corredor. L’altra explicació és més certa i menys especulativa: el col·lapse de l’estació de Sants. Però d’una manera o d’una altra, haver esperat al darrer moment per a maltractar per la via dels fets consumats les expectatives de tot un territori amb problemes de connexió, és més lamentable. Malgrat tot, el que cal fer ara és treballar i pressionar per no dixar de millorar esta més que insuficient oferta de sortida, per a la qual no calia esperar 20 anys.

Demanàvem que no dixéssem passar el tren i ha passat, però encara hi podem pujar en marxa.

ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

4 + 5 =

Últimes notícies