Cada vegada són més els conductors i viatgers que expliquen com se’ls complica el desplaçament entre Barcelona i les Terres de l’Ebre o a l’inrevés. La gratuïtat de l’autopista AP-7 ha passat de ser la notícia que tothom esperava, reclamada durant anys per als usuaris de les Terres de l’Ebre que vivien en un dels pocs territoris del corredor mediterrani sense via ràpida gratuïta, a convertir-se en un petit malson. Els quatre accidents registrats entre el 19 i el 22 de juliol -un al Vendrell, un a l’Ampolla, un a Freginals i un quart a Ulldecona que va obligar a activar el Pla d’emergències per accidents en el transport de mercaderies perilloses- van alimentar amb regularitat diària un col·lapse que s’ha convertit en rutinari. En els quatre accidents, que van provocar cues quilomètriques, va haver-hi camions implicats.
A més a més de l’alta sinistralitat, fruit de la saturació que patix una via per on circulen cada dia milers de camions, cal denunciar la falta de manteniment -especialment el ferm del tram en sentit nord entre l’entrada de l’Aldea fins a l’àrea de servei del Baix Ebre- i la falta de seguretat. Els panells lluminosos de la mateixa via aconsellen no aturar-se per a assistir a vehicles parats pel risc de robatori.
Hi ha anunciat un tercer carril que ara mateix és indispensable. Ara fa un any que se’n va adjudicar la redacció. Cal prioritzar amb urgència este projecte i, mentrestant no siga una realitat, invertir més recursos en el manteniment i la gestió de la principal artèria viària del Mediterrani.