Renfe invertirà 2,46 milions d’euros en la creació de continguts digitals formatius per als pròxims tres anys amb l’objectiu d’agilitzar la formació en línia. Segons explica la companyia en un comunicat, el 85% de la formació impartida per l’operadora és de matèries ferroviàries especialitzades de les quals no existeixen continguts digitals formatius en el mercat. La companyia té previst impulsar una primera producció massiva de continguts i ha adjudicat a l’empresa Gestión del Conocimiento SL (Grupo Hedima) un contracte dels serveis de creació i evolució de continguts psicopedagògics digitals per a la formació en línia, amb una vigència de 36 mesos.
L’objectiu de Renfe és la creació d’una Factoria de Continguts Digitals per centralitzar l’elaboració dels continguts de l’activitat ferroviària per a totes les societats del grup, com Renfe Viatgers, Mercaderies, Lloguer de Material Ferroviari, Fabricació i Manteniment i Internacional.
L’any passat, més de 12.000 treballadors dels 16.000 que té la companyia van formar part d’alguna acció d’aprenentatge. Això representa que el 75% de la plantilla, amb un increment del 4,5% en comparació al 2021, va participar en alguns dels 9.535 cursos.
La part més de gran de l’activitat es desenvolupa sobre competències especialitzades en l’àmbit ferroviari: El 70% sobre seguretat integral, prop d’un 15% formació comercial, més d’un 5% formació tècnica de manteniment i gairebé un 10% en habilitats transversals.