Amb l’acte de proclamació de pubilles i pubilletes a l’Hort de Cruells comencen este divendres les Festes Majors de Roquetes, en honor al seu patró Sant Gregori. Seran 10 dies intensos i plens d’activitats per a gent de totes les edats, del 28 de juny fins al 7 de juliol.
Com és tradicional, els primers dies se celebraran els actes més emblemàtics, començant amb la proclamació de pubilles i pubilletes, l’ofrena de flors i fruits presidida per Ester Capella i Farré, consellera de Justícia del Govern de la Generalitat de Catalunya, pregó a càrrec de Lluïsa i Pepita Sampé, i la missa en honor al patró, Sant Gregori.
Com tots els anys no poden faltar les menjades populars amb el sopar de la cabra, gran paella monumental, sopars de la dona, dia de les paelles i a la fresca, berenada popular, baldanada i salsitxada, els actes taurins amb el bou embolat i exhibició de vaquetes a la plaça, el cos iris, amb importants premis en metàl·lic, tornejos esportius, amb el partit solidari i la bicicletada, activitats infantils com la diada del dibuix enguany amb el tema La música a les Festes Majors, concursos com el de Joves i no tan joves, i alguns molt originals com llançaments de mòbils, o de motoserres i de tractors a la festa dels pagesos, la gran festa holi i el correfoc amb el castell de focs d’artifici. També destaquen les nits de ball amb orquestres de renom, el III Rocket’s Festival i la Festa d’Imagina Ràdio, esta amb entrada gratuïta.