HomeOpinióFirmes setmanarilebre.catRugbi. Crònica d’un (bon) mundial

Rugbi. Crònica d’un (bon) mundial

Últim dissabte d’octubre. Una pluja fina cau sobre París. L’estadi Stade de France, a Saint-Denis acull a 80.000 fans en la final somiada del Mundial de Rugbi. Sud-àfrica contra Nova Zelanda. Dos estils de joc, dos escoles diferents, dos concepcions d’aquest esport, reduït -dieu-me simplista- al físic contra el talent. Salvant les distàncies, comparable a un Borg contra McEnroe, Karpov vs. Kasparov, Argentina vs. Brasil. La màxima rivalitat en l’esport de l’oval. El cara a cara per desfer l’empat a 3 títols al palmarès del Mundial.

La trepidant final se l’emporta una rocosa Sud-àfrica (12-11), que juga una hora amb un home més per una targeta roja a Sam Cane, capità dels All Blacks per un placatge alt. Amb aquesta victòria, els Springbooks encapçalen el palmarès amb 4 títols, seguits per Nova Zelanda (3), Austràlia (2) i Anglaterra (1).

Sense novetats al front. Els equips de l’hemisferi sud dominem amb mà de ferro el quadre d’honor, amb Argentina acabant en quarta posició i Anglaterra (3a) com a únic representant europeu entre les seleccions semifinalistes.

I sí, malauradament, un nou Mundial de dos velocitats. Massa distància entre els equips del primer eslavó i la resta. Excepte Fiji. La sorpresa agradable del campionat. Els illencs se van plantar a la fase de quarts caient dignament davant Anglaterra (30-24). En aquesta eliminatòria també van caure Gal·les, França i Irlanda (en el millor partit del Mundial, i dels darrers en anys, en la derrota davant dels All Blacks 24-28). Per la seva banda, Japó i Escòcia, tot i no van passar de la fase grups, estan molt per sobre de la resta d’equips. Austràlia i Itàlia, en terra de ningú. Tonga i Samoa, els petits estats polinesis donen color a la competició i el seu estil innat i talent en brut aporta llum al joc físic general. Gairebé sense recursos, sense estructura ni pla de treball, és un miracle veure aquestes seleccions amb els mateixos o menys habitants que a les Terres de l’Ebre, repartint carícies i somriures a part iguals contra les superpotències. Georgia, Uruguai i una animada Xile, bon paper. Portugal, surt enfortida de la competició a l’aconseguir la seva primera victòria i un empat. Namíbia i Romania, s’han emportat el sac ple.

Ardie Savea, millor jugador de l’any

El futur. World Rugby sembla que no està per la labor de solucionar la distància existent entre els equips grans i els emergents. Els petits reclamen poder disputar tornejos regulars per augmentar el seu nivell. La resposta de WR ha estat blindar als grans amb un torneig bianual de 12 equips i augmentar el Mundial a 24 seleccions, on Espanya, Alemanya o Hong Kong podrien disputar la màxima competició. La realitat és que aquest sistema ampliarà la distància esportiva i econòmica encara més. Sí, veurem més equips al Mundial, però també més “pallisses”.

Atmosfera. Els aficionats fan seu el Mundial als carrers i als estadis. Fans mesclats a les grades, als carrers, ambient brutal, zero conflictes. Una experiència única. Compartir unes paraules amb persones de tot arreu del món en un ambient distés i amb una cervesa a la mà. No hi ha lloc al rugbi -ni a la societat- per a la discriminació, l’abús o l’odi. Sí al respecte, la integritat, la passió i la solidaritat.

Taus. Los Taus d’Amposta Rugby Club t’obren els braços. Tornem a competir amb el sènior masculí al campionat valencià. L’Escola competix a les categories sub-12, sub-14 i sub-16 amb la Unió Rugby Sud (Salou, Vilanova, Reus, Calafell i Amposta). El femení manté la flama encesa i entrena dimarts. Els veterans, bé estem plegant olives encara. Estem al Serengeti Stadium (pista d’atletisme) d’Amposta. Contacte: Instagram @lostausdampostarcte Tel. 698 932 670

Xavier Abril
Xavier Abril
Veterans Taus Amposta RCTE
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

7 + 3 =

Últimes notícies