Després d’haver aconseguit més de 700 firmes de les 500 que eren necessàries per a la constitució d’una agrupació d’electors, la candidatura electoral Salvem Lo Monument és ja una realitat per a les pròximes eleccions municipals de Tortosa. La llista electoral inclou a persones de diferents sensibilitats polítiques i que no estan actualment relacionades amb el món de la política, però que tenen moltes ganes de defensar la veu dels tortosins.
Rubén Espuny, el cap de llista de ‘Salvem Lo Monument‘, va afirmar que “es tracta d’una candidatura electoral feta a Tortosa i per a Tortosa”, perquè “a natros no ens mana ningú des de Barcelona”. Per una altra banda, va criticar que “Junts per Tortosa, Movem Tortosa, el Partit Socialista i Esquerra Republicana van arribar al compromís de fer la consulta sobre el Monument l’any 2016 i respectar el seu resultat, però ara fan el contrari”. En aquest sentit, va afegir que “sempre ens diuen que l’Ajuntament de Tortosa no té competències sobre el Monument, però llavors per què van fer la consulta i el van descatalogar? És una pregunta que sempre fem i que mai rebem resposta”.
Així mateix, Rubén Espuny va dir que “a la política d’avui en dia hi ha molt poca paraula”, i que “si els polítics no es prenen seriosament els seus compromisos és normal que estiguem esperant més de 20 anys infraestructures bàsiques per a la ciutat com el nou hospital o el tercer pont”. Va finalitzar dient que “això no només va del Monument, això va de defensar Tortosa i que els polítics es comprometin a fer allò que diuen”.