HomePolíticaServeis bàsics i telefonia centren les reclamacions de l'Oficina Comarcal d'Informació al...

Serveis bàsics i telefonia centren les reclamacions de l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor del Baix Ebre

Els serveis bàsics, amb un 46,66% i la telefonia, amb un 29,40%, centren les reclamacions efectuades pels consumidors a l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor del Baix Ebre (OCIC) durant el 2022. El ple del Consell Comarcal va aprovar divendres l’addenda al conveni per continuar assumint durant el 2023 les competències en matèria de consum de l’Agència Catalana, mantenint l’oficina a la seu del Consell.

“Durant el 2022 hem detectat un increment significatiu, més d’un 20%, de les reclamacions per serveis bàsics, entre els quals hi ha les reclamacions relacionades amb períodes no facturats per part d’Endesa, que en alguns casos, arriben a un any sense cap factura i després moltes complicacions per fraccionar el pagament”, ha explicat el president del Consell Comarcal del Baix Ebre, Xavier Faura. També s’han incrementat les reclamacions a entitats bancàries per suposats fraus amb el mètode ‘phishing’ i les consultes sobre criptomonedes.

L’OCIC del Baix Ebre va rebre l’any passat 251 consultes, la majoria de les quals es van resoldre en un termini inferior a 15 dies. També es van tramitar 278 reclamacions, 12 denúncies i 6 queixes i 260 mediacions, 4 de les quals traslladades a arbitratge. En total, l’OCIC del Baix Ebre va gestionar 811 actuacions.

En aquest plenari el conseller comarcal Sebastià Castañeda ha abandonat el grup de Ciutadans per motius personals. Castañeda sosté que no pot seguir representant un partit que pren decisions sense tenir en compte les necessitats del territori. Així, Castañeda passa ara a ser conseller independent.

Finalment, el ple s’ha tornat a celebrar al saló de plens una vegada finalitzades les obres d’adequació de la sala. Des del passat desembre, el ple comarcal s’ha dut a terme a l’ajuntament de Roquetes. El saló de plens s’ha convertit en un espai polivalent, que permetrà ampliar-ne els usos. Així a més del plenari es podran fer tota mena d’actes socials i s’ha habilitat com un espai de treball pel personal del Consell. A més s’ha renovat el sistema d’aïllament tèrmic, la sonorització i s’ha equipat la sala amb un equip de videoconferència. També serà possible la retransmissió del ple en directe.

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

8 + 1 =

Últimes notícies