La Taula de Mobilitat de les Terres de l’Ebre, que integra el Govern, els quatre consells comarcals i les alcaldies de Tortosa i Amposta, es va reunir este dimecres, després de més d’un any sense fer-ho, i no va permetre que Trens Dignes hi fos present. Segons la plataforma, la seua participació a la reunió es va sotmetre a deliberació del plenari de la Taula, que va acordar que no: “Desconeixem quina ha sigut la correlació de forces [a la Taula hi ha sis representants del Govern i sis, de les institucions locals del territori] que ha provocat esta incomprensible i vergonyant decisió”, lamenta la plataforma, que després va tenir un contacte amb el el secretari de Mobilitat del Govern, Isidre Gavín, qui els hauria emplaçat a una reunió de treball abans de Nadal.. “Segons indica el règim de funcionament del propi conveni de la Taula, a estes alçades ja haurien d’haver-se reunit fins a vuit vegades. Des de la seua creació el juny de 2017, però, la Taula de Mobilitat s’ha reunit només en dos ocasions. Si a les Terres de l’Ebre tinguéssem una Autoritat Territorial de Mobilitat (ATM), res d’això no hauria passat, ja que a més a més dins d’una ATM sí que es contempla la participació ciutadana de forma regular a través d’una comissió”, ha destacat el grup de pressió a través d’un comunicat.
Per tot plegat, Trens Dignes ha demanat la dissolució de la Taula de Mobilitat de l’Ebre “perquè s’ha demostrat ineficient i inoperant”. Per a la plataforma, un exemple d’esta inoperància és que encara no s’han pogut donar detalls de quines millores ferroviàries tindran les Terres de l’Ebre un cop es pose en marxa la variant de Vandellòs, argumentant que encara s’està negociant amb Renfe.