HomePolíticaTurull: “Cal baixar la pressió fiscal i deixar d’empobrir a les classes...

Turull: “Cal baixar la pressió fiscal i deixar d’empobrir a les classes mitjanes, que son el motor econòmic i social del país”

Junts per Catalunya va oferir divendres, una conferència a Amposta davant un centenar de persones representants de la societat civil. L’acte s’emmarca en la campanya “Junts s’explica”, un cicle de conferències arreu del país que té com a objectiu apropar al conjunt de la societat el model de país que defensa el partit i les mesures que s’estan duent a terme per a fer-ho possible. El secretari general, Jordi Turull, la portaveu del grup parlamentari, Mònica Sales i el portaveu de Junts a Amposta, Manel Ferré, intervenien en el col·loqui.

En la seva intervenció, Jordi Turull desgranava el model de país de Junts, que aposta per una fiscalitat justa, que no empobreixi les classes mitjanes: “Defensem arrencar més diners de Madrid en comptes de seguir cargolant els catalans a base d’impostos”. Per Turull, cal “baixar la pressió fiscal i no ofegar el dinamisme econòmic de les classes mitjanes”, com ha fet el Govern amb la reforma de l’IRPF o amb l’ITP. “Estan empobrint les classes mitjanes, que és el motor econòmic i social d’aquest país”, lamentava. “Hi ha d’haver una fiscalitat justa, és la manera de tenir major activitat econòmica i poder repartir millor els recursos per l’estat del benestar”, defensava.

Turull també reclamava “defensar la classe mitjana sense complexes perquè quan la defensem estem defensant els valors que han fet progressar Catalunya”, combatent aquells discursos i les polítiques que penalitzen fiscalment i s’acarnissen amb professionals autònoms i petites i mitjanes empreses.

En aquest sentit, reiterava la necessitat d’aconseguir les infraestructures que el país necessita. “Els romans van trigar menys en fer la Via Augusta que l’Estat en fer infraestructures, això no pot ser”, exposava Turull, que en el cas de Rodalies ha alertat que Junts només acceptarà un traspàs “integral i efectiu”.

Foto: Cedida

Defensar la nació

El secretari reclamava actuar amb mentalitat d’Estat, és a dir, que “qualsevol decisió ha de tenir l’objectiu d’apropar-nos a la independència perquè amb la independència tindríem els recursos i la capacitat de decisió per a poder fer la vida molt més fàcil i feliç a la gent”. En canvi, “des de la submissió o amb mentalitat de delegat de l‘Estat, no arreglarem els problemes, perquè justament gran part dels problemes venen de dependre d’aquest Estat”.

Un exemple d’això és la delegació de competències en matèria d’immigració. “Som els primers i els únics que volem que Catalunya pugui desenvolupar una política pròpia d’immigració i tenim la vocació fer fer-ho des d’una mentalitat d’Estat, donant una solució catalana a un repte català”. Amb la delegació de competències Catalunya podrà decidir sobre aspectes com les polítiques de contractació en origen; les polítiques d’acompanyament als menors que arriben al nostre país; i sobre com agilitzar o facilitar els tràmits per a les autoritzacions d’estada de llarga durada, residència temporal i residència de llarga durada, entre d’altres.

Finalment, Turull reiterava que l’objectiu és culminar amb èxit el procés d’independència iniciat l’1-O de 2017 i per a fer-ho “ara hem d’aixecar la nació, hem de defensar-la, hem d’enfortir-la davant aquest procés de desnacionalització que ha iniciat el PSC”.

Contra els discursos d’odi

En la seva intervenció, Turull també ha criticat els discursos d’odi i aquells partits que els atien per aconseguir rèdits electorals. “La nostra nació mai no s’ha defensat ni s’ha construït des de l’odi a ningú. Ni el catalanisme ni l’independentisme mai no han fet servir ni l’odi ni la por per esdevenir majoritari”, va apuntar Turull, per qui “no preservarem la nostra llengua ni la nostra cultura odiant ningú; la nostra identitat no es farà més forta des de l’odi a la diferència”.

Junts com a alternativa al Govern del PSC

Foto: Cedida

Per la seva banda, la portaveu del grup parlamentari, Mònica Sales, reivindicava “tornar a fer evident el vincle entre la plena sobirania de Catalunya i el ple desenvolupament dels seus ciutadans. Hem de recuperar la iniciativa política des de la construcció d’una alternativa política clara al govern del PSC”. Per Sales, aquesta “alternativa a la manca de lideratge i ambició dels socialistes” es basa en treballar amb mentalitat d’Estat i de forma desacomplexadament independentista: “A Junts tenim clar que progrés econòmic i social i progrés nacional son dues coses que van lligades de la mà i les defensarem amb la mateixa fermesa i determinació”.

Junts com a força municipal

El cap de llista de Junts a Amposta, Manel Ferré, destacava durant la seva intervenció la tasca municipalista que desenvolupa el partit amb l’objectiu de construir “el país que es vol i que els catalans mereixen des de totes les institucions”. En aquest sentit, Ferré reivindicava que per aconseguir-ho és necessari “una Amposta que posi l’accent a les tres ‘S’: Salut, Serveis i Seguretat“, un model de ciutat que Junts defensa en tractar-se de preocupacions reals de la ciutadania del territori.

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

Últimes notícies