HomeCulturaUn concert de l’Art Quartet tanca la Biennal d’Art Ciutat d’Amposta

Un concert de l’Art Quartet tanca la Biennal d’Art Ciutat d’Amposta

El dissabte 1 de febrer, a les 19.00 hores, la XVIII edició de la Biennal d’Art Ciutat d’Amposta (BIAM) arribarà al seu punt final amb un concert molt especial. L’espai de Lo Pati acollirà l’actuació de l’Art Quartet, una formació liderada pel músic flixanco Genís Bagés, especialitzada en la lliure improvisació musical. Amb esta actuació, se donarà el tancament a una edició que ha consolidat la Biennal com un termòmetre de l’activitat artística estatal, convertint-se en un aparador clau per a la creació contemporània.

L’Art Quartet, format per Genís Bagés (bateria), Leonor Falcón (violí), Clara Lai (piano) i Àlex Reviriego (contrabaix i electrònica), oferirà un repertori únic, creat a partir de la improvisació, inspirat per les obres finalistes de la BIAM que es poden veure a les sales d’exposició de Lo Pati. Esta actuació serà una simbiosi entre l’electrònica i els instruments acústics, i crearà un univers sonor que buscarà connectar amb l’essència de les obres visuals a través de la música.

Segons Bagés, “en un món cada cop més digitalitzat i deshumanitzat, les belles arts ens recorden la importància de l’emoció i del pensament“. Així, el concert serà un homenatge a l’art en totes les seues formes, un reflex de la seua convicció que la música és també una eina per a entendre el món que ens envolta. La proposta de l’Art Quartet no només posarà en valor la música, sinó que buscarà una profunda connexió entre l’art visual i l’art sonor, allunyant-se de la rigidesa dels repertoris clàssics per a donar pas a una experiència inèdita i genuïna.

Trencar barreres

L’Art Quartet és una proposta artística que, des de la seua creació, ha buscat trencar les barreres entre gèneres musicals fusionant el jazz, la lliure improvisació i l’electrònica. Els seus membres, tots ells amb una sòlida trajectòria en el món de la música, aporten cada un el seu segell personal al projecte. Bagés, que ha sigut part activa de l’escena musical de Berlín i ha participat en festivals internacionals com el Primavera Sound i l’Eufònic, és el principal motor de la formació, però també compta amb la col·laboració de músics de gran renom com Falcón, Lai i Reviriego, cadascun amb un ampli bagatge musical i una gran capacitat per a reinventar-se en cada actuació.

Amb la música de l’Art Quartet, el públic podrà viure una experiència única, on el moment creatiu se fusiona amb les obres de la BIAM, que finalitzarà diumenge 2 de febrer, dixant una empremta indeleble a l’escena de la creació contemporània.

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

Últimes notícies