HomeOpinióEditorialUn panorama preocupant per a Tortosa i Amposta

Un panorama preocupant per a Tortosa i Amposta

El balanç de criminalitat del Ministeri de l’Interior dels primers nou mesos de 2024 presenta un panorama preocupant per a Tortosa i Amposta. Malgrat una aparent estabilitat global en la criminalitat convencional, amb un lleuger descens del 0,6 % a Tortosa respecte al mateix període de 2023, esta dada oculta un increment significatiu en algunes tipologies de delictes més greus.

A Tortosa, els robatoris amb violència i intimidació han augmentat un 68 %, passant de 25 casos el 2023 a 42 este 2024. També preocupa l’escalada en les baralles tumultuàries i els delictes de lesions, que s’han duplicat. En contraposició, s’observen descensos destacats en àmbits com els delictes contra la llibertat sexual, amb una reducció del 46,4 %, o els robatoris amb força en domicilis i establiments comercials, que han caigut un 32,2 %.

Amposta, per la seua banda, reflectix una situació similar. Els delictes de criminalitat convencional han augmentat un 7 % entre gener i setembre de 2024 en comparació amb el mateix període de 2023. Igual que a Tortosa, destaca l’increment dels robatoris amb violència i intimidació, que han passat de 16 a 24 casos.

Més enllà de les xifres, el que preocupa és l’impacte social d’estes dades. Els ciutadans necessiten sentir-se segurs al carrer, a casa i als espais públics. La criminalitat violenta no només genera alarma, sinó que també deteriora la qualitat de vida i la confiança en les institucions. És necessari que les administracions actuen amb determinació.

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

Últimes notícies