HomeJoventutUn projecte educatiu constata que els jóvens no s’expressen prou emocionalment

Un projecte educatiu constata que els jóvens no s’expressen prou emocionalment

Fins a 140 persones de tres centres educatius —alumnes i professors— de les Terres de l’Ebre, d’entre tercer de primària i cicles formatius de grau superior, i persones amb problemes de salut mental han completat el projecte A primera vista, que tenia com a objectiu treballar les emocions i la salut mental i lluitar contra els estigmes. Hi han participat l’Escola Cinta Curto (tercer i quart de primària), l’Institut de Camarles (quart d’ESO) i l’Institut de l’Ebre (cicle formatiu) i s’ha fet conjuntament amb el Servei Prelaboral de la Fundació Pere Mata a Amposta.

Els centres han valorat que el jovent té necessitats i demandes que no expressa quant al benestar emocional. També han conclòs que les jornades han aportat una nova visió a l’alumnat —la mitat diu que li ha canviat la perspectiva sobre la salut mental— i que se n’han de fer més. L’alumnat de secundària ha reconegut que de vegades no sap com expressar el que li passa.

Alumnes i professors han contestat enquestes diferents: l’alumnat ha hagut de respondre sobre com se sent en determinades situacions i els professors, sobre el seu paper a l’hora d’acompanyar emocionalment l’alumnat. En algunes d’estes sessions hi participaven persones amb un problema de salut mental de la Fundació Pere Mata.

Finalment, a l’Escola Cinta Curto es va explicar un conte sobre les emocions i es va pintar un mural representant les emocions bàsiques. A l’Institut de Camarles, se van treballar les emocions a través de l’art i mitjançant activitats de moviment corporal, musicoteràpia i pintura. A l’Institut de l’Ebre, les emocions se van treballar a través de la música i les pròpies interpretacions i vivències.

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

Últimes notícies