HomeEducacióLa vintena edició del Premi Josep Pallach a Figueres, per a l’Escola...

La vintena edició del Premi Josep Pallach a Figueres, per a l’Escola de Flix

El passat dijous 18 de setembre es va celebrar al Teatre Municipal El Jardí de Figueres (Alt Empordà) l’entrega de la 20a edició dels Premis d’Educació Josep Pallach organitzats conjuntament per l’Ajuntament de Figueres, l’Ajuntament de Palafrugell i la Fundació Pallach, membres molt actius en l’aliança per l’Educació 360.

L’acte va comptar amb l’assistència de Jordi Masquef, alcalde de Figueres; Anna Morillas, regidora d’Educació de l’Ajuntament de Figueres; Maria Lluïsa Teixidor, regidora de l’Ajuntament de Palafrugell, i Josep Maria Soler, president de la Fundació Pallach que recorda al pedagog figuerenc, entre altres.

Des de l’organització dels premis es va destacar per unanimitat del jurat el valor comunitari en la recerca de benestar i millors aprenentatges del nostre projecte: Espais Multisensorials Comunitaris Snoezelen Cloret i la seva vocació d’integrar-la al servei públic d’una escola.

Aquest reconeixement posa en valor, una vegada més, la tasca de l’equip docent de l’escola Enric Grau Fontseré de Flix amb el seu compromís per la qualitat educativa en mirada comunitària i inclusiva. Les encarregades de presentar el projecte al certamen han estat Laura Sanclemente i Àngela Reverté, mestres de l’Escola de Flix i terapeutes internacionals Snoezelen, que acompanyades amb el director del centre Josep Manel Albiac van rebre el guardó en aquest acte.

El projecte premiat Espais Multisensorials Comunitaris Snoezelen Cloret ha transformat diversos espais de l’escola (una aula multisensorial, un jardí i l’aula de psicomotricitat) per aplicar el mètode científic Snoezelen que treballa l’estimulació dels sentits per millorar el benestar emocional i afavorir els aprenentatges. Els tres grans pilars del projecte són: les sessions individuals per alumnat amb necessitats educatives específiques, les sessions d’ambients d’aprenentatge internivells per tot l’alumnat de l’escola i finalment sessions comunitàries adreçades també a famílies, gent gran, exalumnes en seguiment i altres col·lectius del municipi. Aquesta tasca l’organitzen i executen tres docents de l’escola amb certificació de terapeuta internacional Snoezelen: Laura Sanclemente, Àngela Reverté i Raquel Sánchez.

En aquest projecte sempre s’ha prioritzat la formació del personal docent que intervé, que a més de les tres terapeutes certificades comptem també amb una formació específica per la nostra escola a les instal·lacions de Hartenberg (Països Baixos) que al llarg de cinc dies van realitzar les tres mestres anteriorment mencionades, la psicopedagoga de l’EAP Ribera d’Ebre Judit Vallespí així com el director de l’escola Josep Manel Albiac, gràcies a un projecte europeu Erasmus + l’any 2023.

Destacar també l’assessorament que rebem de la catedràtica en Psiquiatria de la Universitat Autònoma de Barcelona Lydia Giménez, per recollir les evidències científiques de l’acció educativa que es realitza en aquests espais multisensorials. Aquest projecte va ser possible engegar-ho l’any 2021 gràcies al teixit empresarial, comercial i associatiu de la població de Flix i comarca de la Ribera d’Ebre, que amb les seves aportacions econòmiques i en materials específics, han permès la creació d’aquests espais amb elements i dispositius específics per realitzar les sessions. A dia d’avui es continuen rebent aportacions i col·laboracions (6000€ acumulats a setembre 2025) que es sumen als 6000€ més invertits amb fons propis de l’escola (a partir d’altres premis rebuts).

Aquest últim reconeixement obtingut als Premis Pallach i la seva dotació de 5000€ permetrà fer front a la renovació d’alguns elements dels espais multisensorials i també la propera edició d’una publicació amb l’experiència realitzada a l’Escola de Flix.

Cal destacar també que el curs passat es va signar un conveni de col·laboració amb el Departament de Salut i la Fundació Pere Mata per tal que usuaris del sistema sanitari de Catalunya pugui fer ús d’aquests espais per realitzar sessions de teràpia ocupacions per personal del CSMIJ de la Ribera d’Ebre, i estalviar-se viatge les famílies que fins ara es desplaçaven a Amposta per realitzar aquestes sessions.

En aquest acte es va reconèixer també un guardó d’articles periodístics sobre transversalitat educativa a Clara Garcia, amb un article sobre El Ripollès en paper, que estreny lligams entre la gent gran i els més joves a la Vall de Camprodon a través de cartes (Ens escrivim?).

El Premi d’experiències educatives és impulsat per l’Ajuntament de Figueres des dels inicis i està dotat en 5.000 euros. El Premi d’articles periodístics l’impulsa l’Ajuntament de Palafrugell des de fa deu edicions i té una dotació de 1.150 euros.

Des d’aquí, volem donar les gràcies a les entitats i administracions que impulsen aquests reconeixements en l’àmbit educatiu, sovint oblidats mediàticament, perquè donen valor a la tasca vocacional del personal docent implicat i als seus centres. Tots aquests projectes redactats, planificats i executats, amb les seves pertinents formacions, es realitzen freqüentment fora de l’horari laboral del personal i amb recursos econòmics personals.

Galeria d’imatges:

Fotos: Cedides

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

Últimes notícies