HomePolíticaEl Ple de l'Ajuntament de Móra d'Ebre reclama unànimement la creació d'una...

El Ple de l’Ajuntament de Móra d’Ebre reclama unànimement la creació d’una Oficina de Justícia per garantir un servei judicial digne i eficient

L’Ajuntament de Móra d’Ebre ha aprovat per unanimitat una moció institucional en què es posa de manifest la greu insuficiència d’espais i infraestructures en què actualment es presta el servei judicial de proximitat al municipi. El consistori considera que la situació de les actuals dependències municipals, especialment després de la presa de possessió del nou Jutge de Pau, impedeix oferir a la ciutadania un servei d’acord amb les exigències de la legislació i amb la dignitat que mereixen els usuaris del sistema judicial.

Aquesta problemàtica s’ha fet més evident arran de la implantació de la Llei Orgànica 1/2025, d’Eficiència del Servei Públic de Justícia, i el desplegament del Pla de Justícia de Pau i de Proximitat de la Generalitat de Catalunya, que atribueixen noves competències i funcions a les futures oficines de justícia, com ara l’assistència i suport als jutges de pau, la gestió de tràmits amb el Registre Civil, l’impuls de la conciliació prèvia als litigis civils i mercantils i la incorporació de tecnologies de gestió i atenció telemàtica.

L’Ajuntament subratlla que Móra d’Ebre, com a capital comarcal i seu de serveis essencials de salut, educació, emergències i seguretat, reuneix les condicions per acollir la nova Oficina de Justícia, i que la manca d’una seu pròpia representa un greuge històric per a la Ribera d’Ebre en l’accés a la justícia. En aquest sentit, es fa una crida a la Generalitat perquè, d’acord amb la legislació vigent i la distribució de territoris i competències recollida a l’Estatut d’Autonomia, impulsi la construcció d’un nou edifici modern, dotat d’espais funcionals i tecnologia adequada, i que permeti prestar el servei públic de justícia amb garanties d’eficàcia i proximitat.

Modernització de l’administració

L’Ajuntament expressa també la seva voluntat de col·laborar amb el Departament de Justícia en tot allò necessari per fer realitat aquest projecte. Finalment, l’acord adoptat pel Ple es traslladarà al Departament de Justícia i Qualitat Democràtica de la Generalitat de Catalunya perquè es faci efectiu el compromís institucional amb la modernització i l’enfortiment de l’administració de justícia a la comarca.

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

Últimes notícies