HomeMobilitatA la línia ferroviària R15 hi ha incidències destacades en més del...

A la línia ferroviària R15 hi ha incidències destacades en més del 60 % dels dies

Les incidències “destacades” al servei de Rodalies i Regionals de Catalunya, que aplega les línies de rodalies de Barcelona i els regionals arreu del país operats per Renfe, han causat 90.013 minuts de retards en els trens, és a dir, 1.500 hores, en el primer semestre de l’any. Segons una resposta parlamentària de Territori a una pregunta d’ERC, 1.155.230 viatgers s’han vist afectats per un total de 175 alteracions severes al servei, pràcticament una cada dia.

L’R15, que circula des de Barcelona fins a Riba-roja d’Ebre passant per Tarragona, Reus i Móra la Nova, és la línia més afectada. Registra 111 incidències, una mitjana de sis de cada deu dies (més d’un 61 % de les jornades), tot i que alguns dies se n’acumula més d’una. Les limitacions de velocitats, que teòricament són temporals però en alguns casos s’allarguen molt o es perpetuen, afecten especialment l’R15. L’R14 i l’R16, les línies que connecten amb Tortosa i Ulldecona, també estan especialment afectades, amb 77 i 69 incidències acumulades respectivament, la qual cosa compromet un 38 % dels dies a l’R16.

És a dir, les dos línies ebrenques estan entre les tres més castigades del país. Estos resultats no són cap novetat, ja que entre principis del 2021 i agost del 2024, un mes abans de les obres de Roda de Berà, les dos que més afectacions van tindre van ser l’R15 i l’R16, amb 369 i 359 incidències respectivament. Això afectava els viatgers en un 27,5 % dels dies en l’R15 i un 26,8 % dels dies en l’R16. Ara, els percentatges han pujat. Les incidències acumulades en els mesos de febrer i març, abans i després de la reobertura de la línia a Roda, expliquen en bona mesura este increment.

El nombre de combois que van veure modificats els seus horaris per incidències en els primers sis mesos del 2025 van ser 5.779, i 2.113 d’ells van circular durant el març. El tercer mes de l’any és el que va arrossegar més retards, que van sumar 411 de les 1.500 hores totals de demora del primer semestre. El juny va acumular 352 hores més d’esperes.

El nombre de trens el trajecte dels quals va ser alterat en les línies de Rodalies representa el 60 % del total —també van quedar afectats un 60 % dels viatgers—, però les línies regionals —incloses l’R15 i l’R16— són objecte de la gran majoria de les avaries (un 82 %) i dels minuts de retard (un 58 %).

L’afectació que va impactar en més passatgers va ser la del 28 d’abril, causada per l’apagada general que va viure tota la Península, i que es xifra en 258.420 viatgers i 945 trens en el conjunt de les línies de rodalies de Barcelona i els regionals. Els retards totals van ser de 45 hores a partir de les 12.33 hores del 28 d’abril i fins al final del servei de l’endemà.

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

Últimes notícies