HomeEconomiaAcció Climàtica destina 7 milions d’euros als ajuts per a la diversificació...

Acció Climàtica destina 7 milions d’euros als ajuts per a la diversificació econòmica de les zones rurals Leader

El departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural ha obert una nova convocatòria dels ajuts per a la diversificació econòmica de les zones rurals Leader de Catalunya per un import de 7 milions d’euros. Amb aquests ajuts, es preveu generar una inversió de més de 20 milions en aquestes zones, amb l’execució de més de 200 projectes que poden crear 150 llocs de feina directes i la consolidació de 800 més. Els ajuts formen part del Pla Estratègic estatal de la Política Agrària Comuna (PEPAC) per al període 2023-2027, i el termini per presentar-s’hi acaba el 20 de gener. L’objectiu és fomentar inversions que generin activitat econòmica en zones rurals, amb llocs de feina, sobretot per a dones i joves.

Els diners estan adreçats principalment a projectes de millora dels processos de transformació i comercialització dels productes agraris, la creació i desenvolupament de microempreses i pimes, el foment d’activitats turístiques, la conservació i millora del patrimoni rural, així com els serveis a les persones.

Els ajuts estan cofinançats pel Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER), i aniran a càrrec d’una partida pressupostària d’Acció Climàtica, dotada amb un import màxim de 3,9 milions, el 57% del finançament. La resta, aniran a càrrec del FEADER.

ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

Últimes notícies