Estos dies de confinament s’estan impulsant l’expressió artística i la creativa, i nombroses obres d’art han estat protagonistes de diverses publicacions a les xarxes socials. Així ho demostren els alumnes de l’Institut Blanca d’Anjou del Perelló, que s’han sumat al repte ‘Tussen kunst en quarantaine’, una proposta impulsada pel museu d’art privat J. Paul Getty Museum de Califòrnia, que consisteix a recrear una obra d’art amb objectes i persones que es troben per casa. Així doncs, l’elecció de les obres d’art és totalment lliure i simplement has d’intentar imitar-la des de casa amb els objectes que tingues a l’abast perquè siga el més similar possible. ‘La jove de la Perla’ de Johannes Vermeer, ‘El comediante’ de Maurizio Cattelan, ‘Nen amb paloma’ de Picasso i ‘Retrat d’una dona amb un capó alat’ de Rogier wan der Weyden són algunes de les obres que han estat recreades pels alumnes d’este centre.
Tal com ha explicat el professor de la matèria Educació Visual i Plàstica del centre, Ramon Ruiz, l’objectiu d’este repte era apropar l’art a l’alumnat des del confinament. “Ara amb els alumnes confinats volíem donar una proposta que anés més enllà dels continguts que fem a classe, i una manera que l’alumnat tinga contacte amb l’art des de casa era esta. I també és una forma d’aprenentatge perquè si copien una obra d’art, sempre la recordaran, ja que primer busquen la que volen fer, i després la recreen”. Així doncs, Ruiz va proposar la iniciativa a la seixantena d’alumnes que cursen la matèria al centre, tant els de primer i segon d’ESO, com els alumnes de quart que han escollit esta matèria d’optativa; i, segons ha apuntat el professor, “un 80% de l’alumnat ha participat”.
Un treball meravellós, així dóna gust treballar… Felicitats ?? pic.twitter.com/4fvJ6QBGWF
— Institut Blanca d’Anjou (@InsBlancaAnjou) April 14, 2020
Este dimarts, a més, s’ha donat per començat el tercer trimestre del curs acadèmic, que, de moment, s’ha de fer de manera virtual i des de casa. I les propostes, doncs, seguiran. El següent treball artístic que encararan els alumnes de l’Institut Blanca d’Anjou del Perelló serà “el Pop Art a través de la visió que tenen del confinament des de la seua finestra”, detalla el professor del centre. Esta proposta està inspirada en l’artista britànic David Hockney, un dels representants més importants del Pop Art del Regne Unit, que treballa, per exemple, amb collages fotogràfics.
Segons explica Ruiz, esta tècnica consisteix en “moltes fotografies que després l’artista les ajunta com si fos un puzle. D’esta manera, cada alumne representarà la seua visió del confinament que té des de casa”. “Són projectes més competencials, de llarga durada i que aporten una altra visió de la matèria”, indica el professor d’Educació Visual i Plàstica, que afegeix que amb esta educació telemàtica “no es treballa tant el contingut però sí l’experiència creativa”.