HomeTerres de l'EbreAmposta se suma al comerç en línia i obre el quart Marketplace...

Amposta se suma al comerç en línia i obre el quart Marketplace del territori

Una quinzena de botigues d’Amposta ja poden vendre els seus productes a  través de la plataforma de venda en línia Amposta.market que ha posat en marxa l’Ajuntament d’Amposta en col·laboració amb l’empresa Pymeralia, que ha desenvolupat els primers Marketplace de Catalunya.

El comerç local de la Sénia, la Ràpita i Deltebre van ser pioners a posar els seus productes a la xarxa i emular el sistema de les grans plataformes de venda en línia com Amazon. “Hi ha moltes botigues que tenen la seua pròpia pàgina web i venen els seus productes a través d’Internet, però a través del marketplace unim esforços i podem aconseguir millors posicionaments i millors resultats”, explica la regidora de comerç d’Amposta, Susanna Sancho. A més, el Marketplace permet obrir també noves possibilitats per als comerços més tradicionals i “analògics” que no tenen ni web ni perfils a les xarxes socials. Per Sancho, el Marketplace, “no ha de substituir el comerç tradicional i de proximitat sinó que ha de permetre obrir un nou canal de venda al comerç local a través de la xarxa”.

Si en els casos de la Sénia, la Ràpita i Deltebre van ser les respectives federacions de comerciants les impulsores del projecte, en el cas d’Amposta ha estat l’Ajuntament el que ha impulsat i finançat la posada en marxa del Marketplace: “Ens va agradar molt la idea i davant l’elevat cost econòmic de posar en marxa la plataforma, que feia difícil que fos assumit per la Federació de Comerç d’Amposta, des de l’Ajuntament hem pres la iniciativa”. 

La nova plataforma Amposta.market està oberta a tots els comerços de la ciutat i d’entrada ja n’hi ha una quinzena que s’hi han sumat i que formen part de la fase pilot. Com a novetat, respecte als altres tres markeplace, és que la plataforma d’Amposta compta amb un apartat específic per a les parades de Mercat Municipal, i de moment ja n’hi ha dos que s’hi han adherit. 

Sancho ha recordat que la venda de productes en línia creix any rere any i defensa que el comerç local hi puga estar i tinga així noves oportunitats de negoci. I és que el comerç de proximitat també creix a Internet: “L’any passat van créixer un 140% el nombre de cerques a Google de productes als quals s’afegix la fórmula a prop. Els consumidors cada vegada estan més conscienciats per comprar al més a prop possible”.

La posada en marxa del Marketplace d’Amposta és una de les accions previstes a la Taula de Treball del Pla de dinamització a la vora. Per a arrencar este projecte de venda de productes en línia, des de l’Ajuntament d’Amposta s’ha ofert formació als comerços i l’acompanyament necessari en tot el procés. A més de l’Ajuntament també s’ha assumit de moment tot el cost de manteniment de la plataforma i de màrqueting per a aconseguir millors posicionaments en les cerques de productes a la xarxa.

ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

3 + 1 =

Últimes notícies

-->