HomeEducacióAprendre la realitat del Parkinson de primera mà

Aprendre la realitat del Parkinson de primera mà

Veure, sentir i aprendre. Els alumnes de l’escola de 5è i 6è de primària de l’Institut Escola El Temple, de Tortosa, van poder conèixer divendres, dia 17, i experimentar la realitat de les persones afectades per la malaltia del Parkinson. L’associació Parkinson Terres de l’Ebre ha iniciat un cicle per a donar a conèixer la malaltia entre les escoles de les comarques ebrenques i així conscienciar els menuts sobre la realitat de la malaltia i les necessitats que tenen les persones que la patixen.

El taller comença amb una explicació breu sobre la realitat dels malalts de Parkinson, la definició de la malaltia i algunes explicacions sobre els efectes que té en els organismes que la patixen. Després, des de l’associació han elaborat un taller perquè els xiquets i les xiquetes pugen experimentar, de primera mà, la simptomatologia que patixen les persones que tenen la malaltia.

“Els preguntem què és la malaltia, què en saben i després els fem un joc amb cinc proves perquè puguen sentir d’alguna manera els símptomes que nosaltres tenim”, destaca Pepa Martín, la presidenta de l’Associació Parkinson Terres de l’Ebre.

Alguns dels jocs són caminar amb unes lloses de fusta lligades a les soles dels peus per a poder experimentar la rigidesa als peus, simular la tremolor mitjançant petites corretges o escriure amb alguns dits de la mà lligats amb esparadrap. Una de les alumnes, Cèlia Soriano, va assegurar, en declaracions a Canal TE, que “les proves ajuden que ens puguem posar, més o menys, a la pell de les persones que estan afectades pel Parkinson i veure com és el seu dia a dia i quines necessitats tenen”.

En la mateixa línia, Sara Escalante va destacar que “amb els símptomes de la malaltia és difícil fer algunes tasques quotidianes, com ara pentinar-se o agafar coses”.

Des de l’associació Parkinson Terres de l’Ebre van iniciar este cicle per a donar a conèixer la malaltia a les escoles seguint el mateix projecte que ja havien fet altres demarcacions de l’entitat en alguns punts de Catalunya. “Vam fer la proposta a alguns centres escolars durant este mes de març i, molt ràpidament, ja ens van contestar cinc centres de les Terres de l’Ebre que estan interessats que puguem fer esta activitat i donar a conèixer la realitat del Parkinson. Se’ns gira faena”, somriu Pepa Martín.

En acabar el taller, els alumnes assenyalen que “és una activitat molt útil”. “D’ara en endavant podem saber què li passa i com se sent una persona que pot tenir Parkinson i, si no haguéssem fet esta activitat, potser no entendríem la seua realitat”, sentencia l’alumna Cèlia Soriano.

Andreu Prunera
Andreu Prunera
Periodista
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

+ 39 = 43

Últimes notícies