HomeTerres de l'EbreAprovada l’ordenança de circulació, que inclou la possible implementació d’una zona blava...

Aprovada l’ordenança de circulació, que inclou la possible implementació d’una zona blava a la Ràpita

MONTSIÀ // La Ràpita ja té aprovada l’ordenança reguladora de circulació i seguretat viària, que reglamenta, entre d’altres, l’ús del patinet elèctric i preveu la possible implementació en un futur de la zona blava. En la passada sessió ordinària del 29 de gener, el govern municipal va portar al ple la proposta d’aprovació de l’ordenança de circulació viària, que no va comptar amb el suport dels grups d’oposició, que van abstenir-se per la manca d’informació quant a la possible implementació de l’estacionament de pagament regulat que s’inclou a la normativa. 

El portaveu de Més Ràpita, Pedro Hernández, argumentava la seua abstenció perquè “no tenim detalls de la zona blava: on anirà, quantes places tindrà, s’han fet estudis de com afectarà la intensitat de places que quedaran per a la gent que paga impostos? Què és el que aprovem d’esta zona blava?”. En la mateixa línia s’expressava la portaveu de JxCAT, Elena Queral, que afirmava que el seu grup s’abstenia “perquè no sabem què aprovem exactament”. Els socialistes, liderats per Rosa Anglès, també van abstenir-se perquè “tot i que s’ha fet una feina excel·lent amb la regulació viària, no estem d’acord pel que fa a la zona blava”

Tanmateix, el portaveu d’ERC al govern, Albert Salvadó, va matisar que l’ordenança només definix el marc normatiu general de circulació de vehicles, vianants i animals a la via pública, i la seua aprovació no suposa decidir si posar o no una zona blava, sinó que marca les delimitacions a seguir si en un futur es volgués implementar este servei. “En el moment que es decidisca implantar una zona blava a la Ràpita, s’haurà de fer un reglament, en què es detallarà tota la informació i els aspectes concrets; i treballarem per aconseguir el consens en tots els grups. Però perquè això es puga fer en un futur, primer s’ha d’aprovar el marc regulador, que és el que portem avui a aprovació”, afegia. Els grups de l’oposició, però, continuaven sense veure-ho clar, per la qual cosa van mantenir l’abstenció. 

L’ordenança també prohibix la circulació dels vehicles de mobilitat personal a menors de 14 anys; la resta no hi poden circular per voreres o zones de vianants, i el casc és obligatori dels 14 als 16 anys. A més, estos vehicles no es poden estacionar en espais de la vorera habilitats al pas de vianants, ni recolzant-los als arbres o mobiliari urbà; així com els usuaris tampoc poden fer ús dels dispositius mòbils o reproductors de so mentre els utilitzen, i si conduïxen de nit han de fer-ho amb enllumenat i duent roba o elements reflectants. 
 

Creació d’una Comissió Municipal de Patrimoni
El consistori rapitenc també va aprovar la creació de la Comissió Municipal de Patrimoni, un òrgan de participació ciutadana, de naturalesa consultiva, informativa i d’assessorament, que té com a finalitat salvaguardar el ric patrimoni local, tant els inclosos al POUM com els que no. La proposta del govern municipal va comptar amb els vots a favors dels partits d’oposició, que la titllen d’“una gran iniciativa”.  

El regidor d’Identitat, Rafa Balagué, detalla que “la comissió és un projecte que ens permetrà crear un equip de treball [que incorporarà un representant de cada formació política i també persones d’altres àmbits] per a analitzar i ordenar el patrimoni que tenim a casa nostra”. Entre les funcions, la comissió fomentarà, promocionarà i divulgarà el patrimoni històric i arquitectònic de la Ràpita, així com la recerca de nous elements susceptibles de ser catalogats o inventariats. 

ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

+ 13 = 21

Últimes notícies