HomeEconomiaBalfegó avança cap al màxim aprofitament de la tonyina vermella

Balfegó avança cap al màxim aprofitament de la tonyina vermella

Balfegó, empresa especialitzada en pesca, aqüicultura i comercialització de tonyina vermella de l’Atlàntic i el Mediterrani, ha dedicat la seva participació a la segona edició del Science & Cooking World Congress Barcelona 2021 per compartir els seus avenços cap al ple aprofitament de la tonyina vermella. L’empresa, que lidera un model basat en la qualitat, l’equilibri sostenible i la traçabilitat, fa anys que dedica recursos a la investigació aplicada a la pràctica culinària.

El departament de Sostenibilitat i Innovació de Balfegó, que dirigeix Begonya Melich, treballa en equip amb Tunateca, el centri d’experimentació gastronòmica del grup, el xef executiu del qual és Ekaitz Apraiz. La seva taverna ha fructificat en el descobriment dels parts més desconegudes de la tonyina vermella i el seu aprofitament gastronòmic. Així, l’orella, el cor, els ulls, els tendons, la pell o la medul·la, entre altres parts d’aquesta espècie, han donat lloc a creacions culinàries innovadors, com el pop o els còctels a base de tonyina vermella.

Tots dos professionals han impartit una ponència al Science & Cooking World Congress, explicant els seus processos de revolta i els seus avenços cap a l’aprofitament integral de la tonyina vermella, els nous valors i la versatilitat culinària d’aquesta preada espècie.

Seguint un enfoc sistemàtic segons criteris d’olfacte, aparença, sabor, textura i sensació final, a Tunateca posem èmfasi en la prop de nous valors gastronòmics de la tonyina vermella i en l’aprofitament de totes i cadascuna dels parts. I avui podem dir que la incorporació a la carta de l’ull, el secret i el cor, en uns plats molt potents, així com els creacions de pop i els còctels de tonyina vermella, han interessat els nostres clients i els han proporcionat noves sensacions, sabors i textures. Aquests èxits ens animin a seguir fent passos en la nostra funció d’innovar i experimentar al voltant d’aquesta joia gastronòmica”, afirma Ekaitz Apraiz.

D’altra banda, i segons explica Begonya Mèlich, Balfegó està investigant en la utilització de determinades parts de la tonyina vermella al camp de la salut i també al sector tèxtil. “La nostra aspiració és tancar el cercle i assolir el cent per cent d’aprofitament“, indica Mèlich.

Eco-sostenibilitat

Balfegó és va decantar fa anys per la gastronomia com a millor opció per apropar, als taules dels consumidors espanyols, el seu producte, la Tonyina Vermella, peix i gestionat de manera sostenible, donis d’una perspectiva d’innovació, traçabilitat i qualitat extra. Aquesta taverna se suma a la política ecosostenible de l’empresa, que compta amb una dels suris més ecoeficients de la Va unir Europea, considerant la seva emissió de CO2 per cada quilogram de peix capturat. A més, aquest exercici s’ha implantat el càlcul d’emissions de CO₂ a tots els punts de la cadena de valor per tal de promoure mesuris directes de reducció.

Així mateix, Balfegó ha iniciat un projecte d’ecodisseny d’embalatge per trobar models més respectuosos amb el medi ambient, mantenint els requeriments tècnics que demana el producte.

Calç recordar l’a posta de Balfegó per la sostenibilitat i la traçabilitat, amb un sistema de gestió digital pioner al món que, mitjançant un codi QR que acompanya cada peça de tonyina, permet identificar i acreditar de manera individual cadascun dels exemplars que captura. Gràcies a aquesta tecnologia, el consumidor pot accedir a tota la informació sobre el producte que està degustant: la data i la zona de captura, el pes, la longitud o el nivell de greix, a més dels certificats sanitaris i de qualitat.

Els esforços de la nostra empresa per oferir productes d’alta qualitat i una experiència gastronòmica de primer nivell van forjant en un avantatge competitiu al sector de l’alta gastronomia. Els grans xefs de la nostra cuina trien tonyina vermella Balfegó pel seu sabor, textura, qualitat i la seva versatilitat extraordinària, però també per ser un producte amb nom i cognoms, sostenible i traçable donis del seu origen”, assenyala Juan Serrano, CEO de Balfegó

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

+ 27 = 35

Últimes notícies