Dissabte passat es van lliurar els Premis Premsa Comarcal a la Solidaritat al Palau Robert de Barcelona, un acte en el qual es va comptar amb l’assistència d’una cinquantena de joves de tota Catalunya, representants dels treballs i instituts finalistes d’esta segona edició d’uns guardons que volen fer conscients als nostres joves de les necessitats que hi ha al seu voltant i implicar-los a la premsa local i comarcal.
En representació de l’ACPC van participar el president Francesc Fàbregas, i els membres de la junta Òscar Cabana i Montse Dalmau. La representació institucional ha anat a càrrec d’Oriol Duran, secretari de Comunicació i Mitjans de la Generalitat. A més, s’ha comptat amb la presència de la coneguda creadora de continguts Berta Aroca.
En total, s’han repartit 3.500 euros, la meitat dels quals anaven a parar als alumnes guanyadors i l’altra meitat, a entitats sense ànim de lucre que els premiats havien escollit.
Pel que fa al palmarès, els guanyadors han estat: en la categoria de 1r i 2n d’ESO, el treball La Lluita d’Elies, de Lilura Lyon, de l’institut Tecnificació d’Amposta, i l’entitat receptora ha estat Càritas Amposta.
En la categoria de 3r i 4t d’ESO, el guanyador ha estat L’abandonament, més que un problema, d’Irene Morena, de l’Institut Arquitecte Manel Raspall, i l’entitat escollida l’Associació Protectora d’Animals de Parets.
I en la categoria de Batxillerat, el treball premiat ha estat Mentalitzat, demà podries ser tu, de Marta Badia i Jordi Ramírez, de l’Institut Guindàvols de Lleida; i l’entitat escollida la Fundació Aspros.
Durant la jornada també s’ha comptat amb la presència de la coneguda creadora de continguts Berta Aroca, una persona que representa perfectament la nova generació de comunicadors als quals el premis de l’ACPC volen esperonar, i que ha estat entrevistada pel periodista i membre de la junta de l’ACPC, Òscar Cabana.
Aroca ha tractat diferents temes, com per exemple l’ús del català. Aroca, ha dit “que ella tot ho fa en català i no es planteja fer-ho en una altra llengua”, i ha lamentat que “hi ha pocs creadors en català”. Tot i que és optimista “perquè cada vegada n’hi ha més”. I en referència a l’ús que molts creadors fan del català no normatiu ha explicat que, segons ella, “no passa res, ja que és enriquir la llengua”, sense oblidar que “és el que es parla ara”.
Aroca també ha parlat dels mitjans de comunicació i ha dit que “la seua generació són poc coneixedors dels mitjans tradicionals”, els quals pensa que són “molt més fiables que les xarxes”, i dels que pensa “que perduraran, tot i que, potser, amb altres formats” i ha remarcat que els veritables mitjans efímers “són les xarxes socials”. Aroca ho ha reblat tot dient que “s’ha d’aprendre a conviure amb els dos mons comunicatius”. Amb relació a la seua feina a la ràdio ha explicat que “li ha donat tranquil·litat”, però ha admès que “fer-te viral a les xarxes és addictiu”.
Els guardons es duen a terme junt amb les publicacions associades del seu territori i compten amb el suport de la Generalitat de Catalunya.