HomeSocietatEl cotxe elèctric, una opció amb recorregut també a l'Ebre

El cotxe elèctric, una opció amb recorregut també a l’Ebre

Ja fa un temps que cada cop surten més cotxes elèctrics al mercat automobilístic. Cada marca de cotxe vol tenir la variant elèctrica al seu catàleg, ja que s’està convertint en una de les opcions per les quals més aposten els clients de cara al futur, i més, valorant el gran avantatge que presenta respecte al medi ambient. Així i tot, hi ha una sèrie d’elements que s’han de tenir en compte a l’hora de comprar un vehicle d’estes condicions.

El principal factor que diferencia un cotxe de gasolina o gasoil d’un elèctric és el benefici que suposa per al medi ambient, ja que este no genera emissions contaminants com ho fan els altres, i és una conducció neta i ecològica 100 %. També s’ha de valorar l’estalvi de diners a l’hora de carregar el cotxe, pel fet que és molt més barat carregar-lo de forma elèctrica que no pas anant a una benzinera. Hi ha una diferència molt elevada de preus: en un cotxe elèctric, el cost per cada 100 kilòmetres pot arribar a costar entre 1 i 2 euros; i, en canvi, en un de gasolina es pot arribar als 14 euros, una diferència que a la llarga és molt gran.

Segons Josep Abelló, gerent de la Hyundai Tortosa, en comprar un vehicle elèctric s’han de considerar les necessitats del client, ja que és un cotxe que “no servix per a tothom, depèn molt del que necessite el client i del quilometratge i desplaçaments que faça”. També s’han de tenir molt en compte que, en tractar-se d’un producte “relativament nou”, hi ha moltes zones en què no està explotat i, per tant, hi hauria problemes per a trobar zones de càrrega. “A l’hora de comprar-te un cotxe elèctric, també tens el hàndicap de la càrrega. Has d’estar molt pendent en tot moment de l’abast de la bateria del cotxe i que el lloc on et desplaces tinga una zona de càrrega per a endollar-lo, ja que no és tan senzill com trobar una benzinera, ni tampoc es tarda el mateix temps que amb un cotxe normal”, explica Abelló.

Per a carregar un cotxe elèctric s’ha de perdre com a mínim 20 minuts per a tenir una mica de bateria o unes dos hores per a estar a càrrega completa, a no ser que es trobe un lloc de càrrega ultraràpida i en qüestió de minuts es tinga el cotxe carregat.

Des de la Comissió Europea, s’han ficat moltes exigències per a reduir les emissions dels cotxes. El problema ve quan, mentre que hi ha molts països on la xarxa de càrrega està molt avançada i no proporciona cap impediment a l’hora de comprar-se un cotxe elèctric, hi ha altres zones que encara estan molt endarrerides quant al fet de poder posar punts de càrrega elèctrica. “Espanya és un d’estos països que no ha fet bé els deures i no ha generat punts de càrrega, i s’ha convertit en un país més avançat en la compra de vehicles elèctrics que en els punts de càrrega” afegix Abelló.

Una de les altres principals diferències que cal considerar a l’hora de comprar un cotxe elèctric és el seu preu de mercat, un 30 % més car que en un cotxe de combustió. S’ha de tenir en compte que normalment un cotxe elèctric no es troba en versió gasolina o gasoil, són molt pocs els models que oferixen els dos tipus de vehicle i, en este cas, sempre més cars. Un cotxe elèctric, amb tot l’equipament i totes les necessitats mínimes d’un cotxe, pot arribar a costar al voltant dels 40.000 euros.

Un dels inconvenients que es troba a l’hora de comprar un cotxe en versió elèctrica és la poca quantitat de models que hi ha al mercat respecte dels motors de combustió, dels quals es pot arribar a trobar i elegir entre més de 300 models. En canvi, un d’elèctric té molt poques versions, encara, fet que reduïx molt el procés d’elegir quin model es preferix.

Una de les altres diferencies respecte d’un cotxe elèctric a un de gasolina o gasoil és el manteniment, que és força més barat en un elèctric, ja que no s’ha de reposar, ni oli, ni bugia, ni fer-se càrrec del manteniment del motor. Tot i això, els cotxes elèctrics han de passar de la mateixa forma les revisions de la ITV, puix que se’ls ha d’inspeccionar les rodes, la direcció, la suspensió i, a banda, tot el que és el circuit elèctric i la configuració del mateix cotxe.

Igual que els cotxes de combustió, han de passar la seua primera revisió al cap de quatre anys, i després, de forma bianual i, en passar dels deu anys des de la matriculació, es passarà de forma anual. Josep Albiol, enginyer de la ITV de Tortosa explica que “no hi ha gaire diferència a l’hora de passar la ITV amb un cotxe normal o un d’elèctric. Les franges de temps són les mateixes i moltes de les inspeccions, també, l’únic que canvia és que, en el cotxe elèctric, no es fa inspecció del motor, ja que no en tenen, però se substituïx per una revisió de la bateria i de tot el circuit elèctric que el conforma”.

Josep Abelló, gerent de la Hyundai Tortosa, vol concloure dient que el tema del cotxe elèctric és tot un món que encara està començant ara i del qual encara queda molt per a fer. No obstant això, està convençut que és la direcció cap on va el futur.

Comprar-te un cotxe elèctric suposa una forta inversió de diners en el moment de l’adquisició; tanmateix, després es veu compensat per tots els diners que t’estalvies tant en gasolina com en reparacions del motor. Al capdavall, són els cotxes del futur i els hem de tenir molt en compte, ja que han vingut al mercat per a quedar-se”.

Aida Cid
Aida Cid
Periodista
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

7 + 1 =

Últimes notícies