HomeEconomiaEl Govern analitza noves xarxes de tren-tramvia a les Terres de l'Ebre

El Govern analitza noves xarxes de tren-tramvia a les Terres de l’Ebre

El Govern analitza la factibilitat de quatre noves xarxes de tren-tramvia a les Terres de l’Ebre, el Bages, la Costa Brava i el Pirineu. Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), ha licitat la redacció de quatre documents per determinar el potencial de les diverses xarxes per tal de configurar a mobilitat futura “amb una visió diferent de la visió tradicional que considera, principalment, la radialitat vers la gran regió metropolitana”. En tots els casos, es realitzarà una estimació del cost d’execució del projecte, la proposta d’explotació del servei i una anàlisi de la demanda potencial d’usuaris del servei. El cost més elevat és el de la connexió entre l’aeroport Girona i la Costa Brava i entre Girona, Banyoles i Olot amb 431.700 euros.

La proposta ebrenca planteja la connexió entre Roquetes-Tortosa, l’Aldea, Amposta, la Ràpita i Alcanar amb una freqüència inferior als 15 minuts. La longitud estimada és de 41 km i l’import de licitació és de 122.100 euros. Així mateix, es preveu tant la intermodalitat com la connexió amb altres serveis ferroviaris a l’estació de l’Aldea per tal que esdevinga una ròtula ferroviària de connexió de les Terres de l’Ebre amb València, Tarragona i Barcelona.

Pel que fa al Bages, ja existeix un estudi informatiu sotmès a informació pública l’any 2009. Per tant, el que ara es licita és l’anàlisi per adaptar-lo i desenvolupar-lo amb el màxim grau de detall possible dos ramals des de Manresa: un cap a Súria i l’altre cap a Sallent. Actualment, s’utilitzen exclusivament per al transport de mercaderies. En el segon cas, es contempla que en una segona fase puga tenir continuïtat fins a Berga. La longitud aproximada serà d’uns 38 quilòmetres i l’import de licitació és de 75.800 euros.

El tren-tramvia de la Costa Brava proposa un traçat de connexió de 144 quilòmetres dels diferents municipis al voltant del massís de les Gavarres, amb una freqüència inferior als 15 minuts i contemplant possibles ramals i les corresponents fases d’execució. Els dos principals ramals seran la connexió amb l’aeroport Girona-Costa Brava i el ramal Girona-Banyoles i Olot. En aquest sentit, caldrà també resoldre la connexió interurbana del sistema urbà Girona-Sarrià de Ter, arribant a Santa Eugènia, Fontajau i Montilivi. L’import de licitació de l’anàlisi és el més elevat dels quatre, de 431.700 euros.

L’últim plantejament és el del Pirineu, on es recomana una línia ferroviària de 57 quilòmetres , entre Andorra-la Seu d’Urgell i Alp, amb l’objectiu d’establir una connexió ferroviària a l’interior de l’Alt Pirineu i, alhora, establir un nou servei ferroviari fins a Barcelona. El tram català transcorreria per la vall del Segre fins a Alp, connectant la línia ja existent i permetent, així, l’enllaç tant amb Ripoll, Vic i Barcelona com amb França.

Per a una bona connexió amb Barcelona caldrà, d’una banda, garantir el desdoblament previst de la línia R3 entre Montcada i Vic i, de l’altra, renovar el tram Ripoll-Alp amb nous punts d’encreuament. L’import de licitació és de 171.000 euros.

El termini de redacció de les anàlisis és de 9 mesos, excepte la de la Costa Brava, que és de 12.

ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

42 + = 45

Últimes notícies