HomeMobilitatEl Govern posa en redacció tots els projectes per al tercer carril...

El Govern posa en redacció tots els projectes per al tercer carril de la C-12 a l’Ebre

El Departament de Territori de la Generalitat ha tret a licitació i ha adjudicat els projectes informatius de tres trams de la carretera C-12 on s’implantarà parcialment un tercer carril (2+1) per a facilitar els avançaments i fer més fluid el trànsit. Es tracta dels trams Xerta-Benifallet, Ginestar-Móra la Nova i Ascó-Flix.

A més a més, segons va detallar la directora dels Serveis Territorials de Territori, Lidia Pino, ja ha finalitzat la redacció dels projectes corresponents als trams prioritaris: Tortosa-Amposta i Móra la Nova-Garcia. Es tracta, però, segons va matisar, de projectes que concreten els subtrams on tècnicament és viable afegir un carril, i encara caldrà redactar a continuació els projectes constructius, abans de posar-se amb l’obra.

Tot i que Pino considera que la faena prèvia facilitarà i accelerarà l’elaboració dels projectes constructius, no es preveu en cap cas que els primers treballs comencen abans del 2023, la qual cosa complica la data de finalització de 2025 que va fixar el Govern quan, el febrer del 2020, va anunciar una actuació integral a la C-12, anomenada Eix de l’Ebre, per a resoldre els problemes de sinistralitat que s’hi arrossegaven.

D’entre les obres previstes, s’ha millorat el ferm en alguns trams i estan a punt d’acabar-se les rotondes d’Ascó i Jesús, però el suplement d’agilitat i de competitivitat de l’eix viari l’ha de donar un carril addicional per a avançar en un dels sentits, que s’aniran alternant en funció de les recomanacions tècniques.

Just els obstacles tècnics serien el principal argument perquè s’haja descartat actuar en dos trams. D’una banda, no hi haurà tercer carril entre Garcia i Ascó, que inclou el Pas de l’Ase, on la carretera transcorre entre el riu i els talussos. Tampoc, entre Xerta i Tortosa, on el canal de la dreta de l’Ebre suposa un condicionant i on, segons defensa la Delegació del Govern, ja hi ha prou punts on sí que es poden fer avançaments.

La renúncia redunda en el fet que, com reconeixia esta setmana el delegat Albert Salvadó, no es tracta d’un desdoblament. Pino afegia que la C-12, si bé suporta un trànsit important de camions que requerix que s’habiliten més punts per a facilitar els avançaments, “no és una via col·lapsada” quant a volum de trànsit.

Cinc milions per tram

Els tres projectes que ara s’han adjudicat tenen un cost aproximat de 200.000 euros cadascun, i en general, inclosa l’obra, cada tram on s’implantarà el 2+1 s’ha pressupostat en uns 5 milions d’euros, tot i que la inversió concreta en cadascun d’ells dependrà de la distància on efectivament es puga habilitar un tercer carril, que serà variable. A part dels cinc trams ebrencs, n’hi ha d’altres on s’actuarà en tot l’eix fins a Lleida, i el cost total que es va preveure fa dos anys, incloent-hi totes les actuacions de millora, pujava fins als 60 milions d’euros.

A Tortosa, entre la nova rotonda de Jesús i la rotonda dels nusos, ja hi ha doble carril per sentit i, malgrat que s’hi acumula el trànsit perquè també hi entra en joc la mobilitat interna de Tortosa, no hi ha prevista cap actuació addicional. Al calaix queda el projecte de soterrament de la via al seu pas per la capital ebrenca.

O.M.J
O.M.J
Periodista
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

77 + = 79

Últimes notícies