HomeEducacióUn projecte de l'Escola Doctor Ferran de Corbera d'Ebre, entre les propostes...

Un projecte de l’Escola Doctor Ferran de Corbera d’Ebre, entre les propostes TurisTIC Challenge escollides per la Diputació de Tarragona

El projecte educatiu TurisTIC Challenge, impulsat pel Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, ha finalitzat amb el reconeixement de les 29 propostes que l’alumnat ha creat per dissenyar, a través de la seua pròpia mirada, el turisme familiar del futur a la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre. Un total de 945 escolars de primària i secundària han participat en esta iniciativa que els ha permès conèixer l’activitat i els actius turístics del territori i aportar la seua particular visió amb imaginació, tot incorporant criteris de sostenibilitat i l’ús de les tecnologies.

El confinament d’estos darrers mesos no ha impedit que els centres educatius continuessen treballant en grups de manera telemàtica, gràcies a la implicació d’alumnes i docents. Esta feina ha permès generar un total de 29 propostes, entre productes, serveis i iniciatives turístiques centrades en noves experiències durant tot l’any amb activitats per les famílies. Tots els participants han rebut un reconeixement en forma de diploma virtual per la tasca i les valuoses aportacions que han dut a terme i este dimecres s’ha fet una trobada virtual per compartir la cloenda del projecte. La presidenta del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, Meritxell Roigé ha destacat la importància d’esta iniciativa que “ha permès involucrar els nens i les nenes de la nostra demarcació en el replantejament del turisme familiar a les nostres destinacions, la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre, ja que ells representen el públic a qui ens dirigim: les famílies i tota la ciutadania”.

La proposta educativa TurisTIC Challenge s’emmarca en el Projecte Europeu de Competitivitat Territorial PECT Turístic en Família que coordina la Diputació de Tarragona i que el Patronat de Turisme desenvolupa a través de tres operacions: Patrimoni Cultural, Platja innovadora i Vinya en família.

Projectes rellevants que podrien fer-se realitat

El Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona ha volgut destacar una selecció de projectes que es traslladaran al sector privat i als agents públics del sector turístic perquè avaluen la seua viabilitat i implantació. Entre aquests, hi ha tres propostes que han estat considerades com les més rellevants per l’aportació que fan dins de cadascuna dels àmbits de treball proposats.

Una d’aquestes és “Novetats al Patrimoni” de l’àmbit del patrimoni cultural, que ha anat a càrrec d’alumnes de 3r i 4t de primària de l’Escola Doctor Ferran de Corbera d’Ebre. La idea és aprofitar els espais més emblemàtics i segurs del poble velldel municipi per fer concerts i exposicions de diferents temàtiques que oferisquen una alternativa cultural més àmplia per a tota la família en un espai que està associat estrictament al relat històric de la Guerra Civil. Això permetria diversificar l’activitat i el públic que pot sentir-se atret per visitar aquest enclavament. L’alumnat proposa instal·lar-hi plafons interactius i dinamitzar les activitats fent ús de les xarxes socials.

El projecte “Em puc banyar a la platja”, dins del repte platja innovadora, ha estat creat per alumnes de 4t de primària de l’Escola Castell de Calafell. La proposta planteja crear una aplicació per consultar les condicions de la platja, accedir a la informació necessària sobre els serveis que s’hi troben i que alhora permeta el lloguer de serveis i la reserva d’activitats. L’alumnat proposa que esta aplicació pot estendre’s a tot el litoral de la Costa Daurada.

Finalment, també s’ha reconegut especialment la proposta “Gotims de llum entre vinyes” d’alumnes de 6è de primària de l’Escola La Parellada de Santa Oliva, en el marc del repte vinya en família. Els escolars proposen que els visitants facen un passeig entre vinyes i construccions de pedra seca que trobem als camins del seu municipi, Santa Oliva. El recorregut inclouria projeccions a les barraques i marges: des de vídeos mapping explicatius a jocs interactius que permeten als més petits participar de l’activitat i apropar-se al patrimoni de manera lúdica. El projecte preveu que l’activitat tingui lloc durant les nits d’estiu i que el recorregut es faça il·luminant el terra amb leds alimentats per energia renovable de baixa intensitat per evitar la contaminació lumínica.

Al llarg de tres mesos i en petits grups, l’alumnat ha treballat, primer a l’aula i després de manera telemàtica, seguint la proposta didàctica elaborada expressament per encàrrec del Patronat de Turisme a la Fundació Creativació, que els ha proporcionat una plataforma tecnològica per registrar cadascuna de les etapes del projecte. Durant el mes de febrer i inicis de març també es van fer visites als recursos turístics amb sortides i activitats didàctiques en diferents espais. L’elaboració d’una proposta concreta i la creació d’una maqueta o prototip ha estat la darrera fase. Els grups han elaborat una presentació, a través d’un petit vídeo, que els ha permès explicar el projecte als companys de classe.

TurisTIC en família, el Projecte d’Especialització i Competitivitat Territorial

El PECT (Projecte d’Especialització i Competitivitat Territorial) TurisTIC en Família és un projecte de recerca i innovació que ha de marcar un abans i un després en el turisme de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre, un punt i a part en la seua definició i gestió com a destinacions turístiques familiars innovadores. D’aquesta manera, la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre es converteixen en un observatori i laboratori europeu de referència en tecnologies i tendències en turisme familiar.

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

+ 35 = 45

Últimes notícies