El Servei de salut de la Generalitat de Catalunya ha realitzat l’anomenat pla d’enquestes de percepció, experiència i satisfacció PLAENSA dels usuaris del Servei Català de Salut relativa a les urgències hospitalàries
El pla ha realitzat 4.240 enquestes a Catalunya, 80 de les quals a l’hospital comarcal d‘Amposta. En l’enquesta realitzada pel Servei Català de Salut, els usuaris asseguren anar a urgències per iniciativa pròpia i perquè el servei d’urgències de l’HCA és més fiable.
Pel que fa al grau de satisfacció global el servei d’urgències de l’HCA es situa en el 6’96, per damunt de la mitjana catalana que és del 6‘81. Amb un grau de fidelitat que a l’HCA es situa en el 69’2% mentre que la mitjana catalana es troba en un 68’6%.
L’enquesta situa la informació dels professionals mèdics de l’Hospital Comarcal d’Amposta als pacients en el ràtio dels hospitals catalans, tot i que l’estudi PLAENSA també apunta que en l’àmbit de millora es troben la informació als acompanyats, el temps d’espera dels pacients i la comoditat de les instal·lacions, qualificant però en una bona puntuació la valoració dels professionals del centre i un alt grau de resolució dels problemes dels pacients en un 75’8% per damunt de la mitjana catalana que és del 73’7%.
En percentatges comparatius, el grau de satisfacció dels usuaris d’urgències de l‘HCA ha passat del 61’5% del 2019 al 69’2 %al 2022 augmenta prop de 8 punts i per damunt de la mitjana catalana que està situada en el 68’6%.
Tot i els resultats positius de l’enquesta , des de la direcció del centre es vol continuar treballant per assolir estàndards que situïn la qualitat del servei a l’alçada dels millors hospitals de Catalunya ,treballant en aquells paràmetres susceptibles de millora del centre sanitari.