HomeSense categoriaEl tren turístic Lo Caspolino podria posar-se en marxa l’any 2022

El tren turístic Lo Caspolino podria posar-se en marxa l’any 2022

EDICIÓ PAPER // El primer viatge ha estat llarg però ja és a punt d’acabar. El tren turístic Lo Caspolino escalfa motors i podria començar a funcionar el 2022. L’Associació per la preservació del patrimoni ferroviari i industrial (APPFI), de Móra la Nova, ha rebut l’homologació com a centre de manteniment ferroviari, que acredita que les seves locomotores i vagons són hàbils per viatjar a la xarxa ferroviària de l’Estat i el centre logístic de Móra la Nova és hàbil per fer-ne les reparacions pertinents.
L’Associació Estatal de Seguretat Ferroviària (AESF) ha donat el vistiplau a l’APPFI com un centre homologat per fer reparacions i posar en marxa el seu tren d’època. És l’últim gran tràmit que feia falta per a posar en marxa el tren turístic i que ha comportat més de cinc anys de tramitació i prop de 200.000 euros d’inversió. Ara, les màquines ja tenen el permís per a circular per la xarxa ferroviària i només falta que els responsables de fer-les funcionar -els membres de l’APPFI, de Móra la Nova- reben formació reglada a Madrid.

Des de l’entitat, preveuen que este 2021 continuen les feines de reparació a les locomotores de vapor i diversos membres puguen cursar la formació reglada que permetrà ja que el tren turístic Lo Caspolino arranque de forma definitiva. “Potser durant el 2021 no hi haurà cap viatge llarg però sí que pensem que el 2022 ja pot ser l’any del tren”, assegura Jordi Sasplugas, president de l’APPFI.

Les instal·lacions de Móra la Nova són les segones de tot l’Estat que obté l’homologació com a centre de manteniment ferroviari per a trens d’època. L’altre és a Lleida i gestiona el conegut Tren dels Llacs, que unix les estacions de Lleida i la Pobla de Segur. 

El tren turístic Lo Caspolino preveu unir les estacions de la Costa Daurada -on hi ha més població i més turistes, especialment a l’estiu- i les estacions de l’interior, com el Priorat, la Ribera d’Ebre o el Baix Aragó. L’objectiu és que els turistes puguen gaudir d’un tren d’època que els porte a conèixer actius turístics de l’interior i que, després, puguen tornar amb el mateix tren cap a les estacions de la Costa.

D’acord amb altres projectes similars, els impulsors del tren Lo Caspolino preveuen arribar, sense encara tocar sostre, als 20.000 passatgers anuals, que també coneixeran els actius turístics de les poblacions d’interior.

Per això, des de l’APPFI treballen a hores d’ara en la complexa rehabilitació de la locomotora de vapor Mikado, dels anys 50, tot i que en la fase inicial és probable que el tren turístic es pose en marxa en una locomotora elèctrica dels anys 60, la coneguda Ye-yé. 

Andreu Prunera
Andreu Prunera
Periodista
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

46 + = 50

Últimes notícies