HomeSense categoriaEmpreses de serveis discrecionals reclamen mesures i ajudes per a salvar este...

Empreses de serveis discrecionals reclamen mesures i ajudes per a salvar este sector de la crisi

TERRES DE L’EBRE // L’empresa d’Autocars Seguí d’Amposta, dedicada al transport discrecional de viatgers des de fa més de 15 anys, ha donat per perduda la temporada d’enguany. Un dels propietaris i gerent de l’empresa, Xavi Perolada, explica que “la nostra campanya amb el volum de feina més alt comença al març i acaba al juliol”, quan es realitzen serveis majoritaris per a les excursions escolars, així com viatges per a casaments i de l’Imserso.

Segons lamenta Perolada, dels 1.300 serveis que acostumen a fer anualment, “des de principi del 2020 només n’hem fet 150. A això s’hi suma la pèrdua dels mesos més forts, i que ara, al juliol, estem tenint un 20% menys dels serveis que proporcionàvem a les colònies o estades, i que durant el mes d’agost no tenim contractat cap servei, la qual cosa suposarà que la facturació serà zero”. Esta temporada, però, la crisi sanitària del coronavirus ha dixat aturada l’empresa durant estos mesos de més faena, però ha hagut de continuar fent front als pagaments dels finançaments dels autobusos dels quals disposa, fins a sis, i té a la seua plantilla de treballadors quatre de fixos, en Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO). Perolada apunta que no tornaran a treballar al 100% fins al març del 2021. 

Davant la manca d’ajudes per part del Govern espanyol i la complicada situació que està vivint esta branca del sector de transport, Direbús, l’associació nacional d’empreses de transport discrecional i turístic de viatgers, de la qual forma part l’empresa ampostina, ha organitzat durant este mes de juny dos mobilitzacions a les capitals de les províncies espanyoles. El col·lectiu mostrava el seu enuig, ja que “després de més de 100 dies d’aturada absoluta de l’activitat, seguix pendent la concreció i la regulació sobre els problemes que abocaran a més de la meitat de les empreses d’este segment del transport a la desaparició: les carències i/o moratòries de 12 mesos en els contractes de finançament dels vehicles i l’ampliació i flexibilització dels ERTOs”.

El 10 de juny es va fer la primera manifestació, en què, segons el president de Direbús, Alfonso Taborda, “un total de 2.800 autocars van manifestar-se per 30 províncies”, i el 26 de juny va arribar la segona, que també va comptar amb dos milers d’autocars de fins a 1.000 empreses diferents recorrent els carrers de les capitals de província de l’Estat espanyol.
Segons el gerent d’Autocars Seguí, esta setmana s’ha fet públic al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) una de les mesures que reclamaven des de Direbús, que els atorgarà una moratòria de fins a sis mesos per a pagar els finançaments dels autobusos. Ara, però, “la lluita continua”, afirma el gerent de l’empresa d’autocars ampostina, ja que “necessitem que es flexibilitzen els ERTO”. Davant els pocs viatges contractats, el gerent d’Autocars Seguí determina que no els surt a compte traure els seus treballadors dels ERTOs, i ara està realitzant ell els trajectes com a empresari autònom, ja que té carnet per a conduir este tipus de vehicles.

ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

9 + 1 =

Últimes notícies