TERRES DE L’EBRE // Les Terres de l’Ebre i la Costa Daurada s’han presentat al públic com a destinacions segures, atractives i que generen confiança a l’hora de tornar a planificar les vacances, en les campanyes de promoció i difusió que el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, que gestiona les dos marques turístiques, posa en marxa per a contribuir a la reactivació del sector, durament castigat per la pandèmia de la Covid-19.
La nova estratègia de comunicació s’adreça als mercats català i espanyol, com a públics prioritaris en una conjuntura generalitzada de restriccions de mobilitat i transport. Entre altres materials, es difon un vídeo promocional, en el cas ebrenc elaborat per la productora Films Nòmades, pels canals de més audiència de Catalunya i de l’Estat espanyol i es fa servir el reclam “Recomencem” entre apel·lacions a les oportunitats de turisme familiar, esportiu i natural que oferixen tant la costa com l’interior de les comarques ebrenques.
Tampoc no es vol renunciar del tot al turista estranger, i més tenint en compte que continua entreoberta la porta al turisme internacional. Però la disminució del volum de turistes procedents de fora de l’Estat està sent molt important i les campanyes promogudes des del Patronat de Turisme de la Diputació han permès posicionar les dos marques en la represa de l’activitat al país i a l’Estat, aprofitant que els dos territoris van ser dels primers a passar a la segona fase de desescalada. Ja des d’aleshores es van engegar les accions de publicitat sobre les dos destinacions en una planificació que s’estendrà fins a la primera setmana del mes de setembre i amb una inversió global de 490.000 euros. “La situació és nova i el futur, diferent, però tenim la capacitat com a sector econòmic que és el nostre motor”, va destacar en el moment de la presentació de les campanyes la presidenta de la Diputació, la reusenca Noemí Llauradó.
“La campanya per a promocionar les Terres de l’Ebre és emotiva, sensible, empàtica i gens invasiva”, s’hi ha referit la presidenta del Patronat de Turisme, la tortosina Meritxell Roigé, que va explicar que està adreçada especialment a un perfil de famílies amb fills d’entre 3 i 16 anys que visiten el territori amb cotxe. La directora del Patronat, Marta Farrero, ha sustentat la nova estratègia comunicativa en un missatge molt lligat a les circumstàncies actuals: “Les Terres de l’Ebre són el lloc segur, amb natura i molts espais a l’aire lliure, on es vol retornar físicament i emocionalment en moments d’incertesa”. Calma, paisatge i sostenibilitat són alguns dels valors que es volen promoure per a enfocar un lloc idoni “per a les primeres vacances després del confinament”. ‘Terres de l’Ebre, recomencem. Vine a reconnectar. Vine a les Terres de l’Ebre’, crida la campanya.
Noves creativitats, un missatge adaptat al nou escenari i l’espot televisiu integren una campanya diferent, sensible, pròpia i que referma l’essència de les destinacions. El treball creatiu i de planificació s’ha fet en coordinació amb l’Agència Catalana de Turisme i la campanya Catalunya és casa teva. A través de l’agència de la Generalitat s’està impulsant una potent campanya adreçada al mercat espanyol, amb el suport dels agents públics i les associacions empresarials que agrupen el sector turístic de la Costa Daura- da i les Terres de l’Ebre. També s’ha buscat que els principals reclams de la campanya puguen ser utilitzats per qualsevol agent turístic local, la qual cosa ha donat peu a la regeneració de les campanyes de promoció turística de per exemple la majoria de municipis de la costa de l’Ebre.