HomeEntrevistesHugo Marcos · “Tindrem desenes de persones a Tortosa de tot el...

Hugo Marcos · “Tindrem desenes de persones a Tortosa de tot el món generant una onada de cobertura mundial”

Hugo Marcos, secretari general del Comitè Internacional de Festivals de Cinema Turístic.

Com valoreu l’organització a Tortosa d’un festival d’estes característiques?

Els festivals de cinema de turisme tenen un paper clau en el reconeixement de les millors produccions, l’establiment dels estàndards més alts de qualitat i l’impuls de la innovació en tota la indústria. El Festival Terres ha aconseguit crear forts lligams culturals i desencadenar programes d’acció local amb múltiples objectius, com ara atraure visitants, promocionar la destinació, dinamitzar les economies locals i enfortir una identitat col·lectiva i distintiva.

Què en destacaria, del Festival?

Jo en destacaria 5 factors que valoren l’organització del Terres a Tortosa: 1. Aconseguir el suport de la comunitat local. 2. Crear insight entre l’esdeveniment i l’entorn de la ciutat: com les característiques regionals i les característiques històriques. 3. Garantia d’una cobertura mediàtica positiva: percepció de la destinació i despertar interès a l’exterior. 4. Particularitats de l’esdeveniment que reforcen el desig: Valor simbòlic. 5. Característiques úniques i innovadores.
D’altra banda, la integració al Circuit CIFFT, que reunix els millors festivals de turisme del món, col·loca Tortosa al costat de festivals com els de Nova York, Cannes, Zagreb, Ciutat del Cap, Japó, Portugal, Los Angeles i Sèrbia.

Vostè ha explicat en alguna ocasió que el turisme i el món audiovisual són dos indústries amb molt de futur. En què basa la seua afirmació?

El turisme és un dels principals motors de creixement de l’economia mundial. Segons l’Organització Mundial del Turisme, el turisme representa una gran font d’ingressos per a molts països i una part important del PIB. El sector manté milions de llocs de treball directes i indirectes a tot el món, principalment per a dones i jóvens (OMT, 2021).

També és un sector extremament competitiu. A causa del seu poder econòmic i gràcies als avenços tecnològics, en els darrers anys s’observa cada cop més l’aparició de noves destinacions, productes i serveis. La gran competència d’ofertes turístiques obliga a utilitzar eines de màrqueting més eficaces per a destacar i atraure els potencials visitants. I quina millor manera de presentar estos atributs sinó el vídeo? Per als organismes de turisme i els agents del sector dels viatges, el vídeo màrqueting presenta actualment reptes i oportunitats.

En el context actual, si mirem l’evolució de les plataformes tecnològiques i la manera com consumim els continguts, els vídeos de promoció turística són imprescindibles per a qualsevol destinació o servei turístic. El vídeo està disponible a qualsevol lloc i accessible en qualsevol moment, és molt atractiu i fàcil de consumir en els diferents dispositius disponibles. Fins i tot per als més resistents, el vídeo és i serà sempre l’eina per a arribar al nombre més gran de clients de forma immediata.

Les administracions són conscients del valor d’este tipus de certàmens?

En molts casos, sí; però encara hi ha molt per a fer en l’àmbit de la percepció real del valor d’este tipus d’esdeveniments.

Els festivals de cinema de turisme són esdeveniments adreçats a un segment de mercat únic i específic. Hi ha diversos avantatges en este tipus d’esdeveniments. Un dels beneficis d’esta veta de mercat és que hi ha poca o cap competència. El Circuit CIFFT és líder del mercat, i cadascun dels seus festivals membres tenen el mateix estatus als seus països i a tot el món.

Un altre dels avantatges és que tot i ser una veta de mercat no significa que siga menuda, sinó que involucra públics objectius específics amb una oferta especialitzada. Estos esdeveniments tenen un retorn més gran i més ràpid de la inversió (ROI) en comparació amb els esdeveniments massius, a la vegada que representen un menor impacte ecològic i que són molt més sostenibles.

Gràcies a la seua constància, passió i professionalitat, Santi Valldepérez va saber mostrar i demostrar a les autoritats locals, regionals i nacionals el valor real d’un esdeveniment com el Terres. Les autoritats, a Tortosa, i des del primer dia, han vist el potencial i han donat suport a l’esdeveniment, i es beneficien de la seua exposició internacional. D’aquí uns dies tindrem desenes de persones a Tortosa de diversos punts del món i que generaran una onada de cobertura mediàtica mundial.

Quin futur creu que tindrà el festival i quina recomanació donaria per a continuar consolidant-lo?

La veritat és que no hi ha res a dir, ho estan fent molt bé, i m’és molt difícil dixar-los un consell. Que seguisquen fent les coses com fins ara, de manera molt professional, que mantinguen la qualitat i passió que Santi i el seu equip hi posen cada dia i que ens fan sentir a casa i amb ganes de tornar sempre a Tortosa i a les Terres de l’Ebre.

Als locals, que mai dixeu de donar suport a estes iniciatives. A les marques i empreses de la regió, que seguisquen aportant amb la seua saviesa i productes perquè més gent conega la riquesa d’estes magnífiques terres.

Ximo Rambla
Ximo Rambla
Periodista
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

+ 4 = 10

Últimes notícies