HomeOpinióEditorialLa C-12, una artèria que cal actualitzar sense més retards

La C-12, una artèria que cal actualitzar sense més retards

Han passat més de cinc anys des que l’aleshores conseller de Territori de la Generalitat, Damià Calvet, de Junts, va anunciar des de Tortosa que l’aposta del Govern per a millorar l’Eix de l’Ebre -la carretera C-12-, una via amb índexs alts de sinistralitat, seria un tercer carril, un 2+1. Aleshores se va parlar d’una inversió de 60 milions d’euros fins al 2025, però el ritme lent de la tramitació dels diferents projectes, com era previsible, ens ha portat al 2025 sense que s’haja fet cap moviment de terres. Pel mig han quedat dos canvis polítics: Junts va dixar el testimoni a ERC i ara els republicans l’han passat al PSC, que des del minut zero va dir que mantindria l’aposta pel 2+1 tot i que històricament havia defensat un desdoblament en tota regla.

Per primera vegada, ara s’ha posat un calendari concret a l’execució del tercer carril de l’Eix de l’Ebre. Veurem si en esta ocasió es complix. Almenys dos trams, els que unixen Móra la Nova i Tivissa, d’una banda, i Vinallop i Amposta, de l’altra, se posaran en obres de forma imminent, tot i que la resta de trams se dixa per al període entre 2027 i 2030. L’execució dels dos primers trams per al 2025 sembla un anunci fiable. L’ajornament de la resta més enllà de la legislatura, no tant.

Cal celebrar que ha arribat el moment de l’obra a l’Eix de l’Ebre i que això suposa l’inici d’una actuació molt necessària en la principal artèria interior del territori, però caldrà insistir, des de les institucions i des dels agents de pressió, perquè l’obra tinga continuïtat des d’Amposta fins a Lleida en uns terminis que siguen raonables.

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

Últimes notícies