HomeSocietatLa Diputació ja pot tramitar el projecte de millora de ‘la carretera...

La Diputació ja pot tramitar el projecte de millora de ‘la carretera de la vergonya’

El passat divendres en l’edició en paper del Setmanari l’Ebre en el seu número 1.059, comentàvem que el darrer ple de la Diputació de Tarragona ha aprovat de forma definitiva el Pla Zonal de la Xarxa de Carreteres de la institució, que permetrà planificar les actuacions previstes a la xarxa viària de l’ens supramunicipal fins al 2035 segons els nous criteris que establix el mateix pla, que “identifica les actuacions que s’han de portar a terme a les carreteres actuals, alhora que establix com serà d’ara en endavant la gestió de la xarxa local de carreteres”, explicava Miquel Subirats Garriga, diputat delegat de Carreteres de la Diputació, durant el ple. Es tracta d’un pla que establix nous criteris, més sostenibles, de disseny de carreteres; identifica els dèficits existents a la xarxa; establix una metodologia basada en criteris de seguretat, rendibilitat i impacte sobre la convivència amb els usuaris vulnerables per a prioritzar les actuacions necessàries per a resoldre estos dèficits; i reglamenta un procediment eficient i transparent per a fer programes quadriennals d’actuacions de millora a la xarxa.

A les Terres de l’Ebre està previst actuar en 11 trams de 69,69 km, i la T-2021, que va de la Ràpita al Trabucador, passant pel Poble Nou, n’és un dels més demandats, amb un recorregut de 12,53 km, en deu dels quals s’actuarà per a fer un eixamplament de la via amb carrils de tres metres d’ample i actuacions complementàries, com la construcció de dos rotondes, l’ampliació d’un pont ja existent i un altre que es farà de nou, aprofitant per a fer-hi un soterrament de la línia telefònica elèctrica, entre altres millores. Ara que s’ha aprovat el Pla zonal, s’ha d’iniciar la tramitació del projecte. La Diputació ja va avançar paral·lelament en la redacció del projecte mentre es feien les gestions per a canviar la titularitat de la carretera. Una de les altres carreteres principals en les quals la Diputació té previst actuar és la T-1085 del Port, tot i que encara no en té cap projecte.

La resta de carreteres d’este grup d’actuació són la de Traiguera, del Ròssec, del Lligallo de la Vidala, del Migjorn, de Camarles a l’Aldea, la del lligallo de l’Aldea, Gavadà, dels Guiamets a Móra i la carretera de Vinebre a la Torre de l’Espanyol. A més, hi ha un altre grup de carreteres que continuaran sent de titularitat municipal, però la Diputació de Tarragona “preveu donar suport a través d’assistències a tot un seguit de camins que continuaran sent municipals, però que se’ls bonificaran actuacions com el reforç de ferm, senyalització, sega o a poda”, concretava. És el cas de la carretera de Jesús als Reguers, de l’accés a Paüls, de les Planes, de l’Aldea a Amposta, de Tortosa a Amposta, de l’Ampolla a Camarles i de Flix a Vinebre, entre d’altres.

El pla de carreteres s’emmarca en el Pla estratègic de la Diputació, i suposarà una inversió de 187 milions d’euros a tota la demarcació.

ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

+ 50 = 55

Últimes notícies