HomeEducacióLa Generalitat defensa que l'acord sobre el català i el castellà és...

La Generalitat defensa que l’acord sobre el català i el castellà és bo i assegura que “afavoreix la llengua més feble”

El secretari de Política Lingüística, Francesc Xavier Vila, ha defensat que l’acord entre ERC, Junts, PSC i En Comú Podem sobre el català i el castellà a les aules és bo i “afavoreix la llengua més feble“, que ha deixat clar que és el català. En declaracions a RAC1, ha mostrat la seva sorpresa per algunes de les interpretacions que s’han fet de la proposta de modificació de la Llei de Política Lingüística. Sí ha reconegut certa precipitació i ha acceptat que s’hauria hagut d’explicar millor. En tot cas, ha afirmat que l’acord fa “que tothom en surti beneficiat”. Ha considerat que, amb les darreres accions impulsades, els tribunals constataran “que ja no cal” aplicar la sentència del 25% del castellà.

Vila ha afirmat que la situació és complicada i ha lamentat que s’ha embolicat per les sentències, posicions polítiques “molt enrocades” i alguns discursos “que no toquen de peus a terra“. Ha afegit que amb la proposta de modificació de la llei el que es busca és superar etapa i passar-ne a una altra “on no calgui aplicar una mesura que gairebé ningú vol“.

Per a Vila, les propostes que s’han impulsat són “assenyades i sòlides“. Ha explicat també que el que diu la modificació és que s’haurà d’aplicar centre a centre, segons el que estigui fent i la seva realitat sociolingüística. Per aconseguir-ho, s’impulsaran mecanismes d’avaluació “seriosos“. A la pràctica, ha dit que els centres que ho estiguin fent bé només hauran d’exposar als seus projectes lingüístics què estan fent, mentre que els que vegin que hi ha un coneixement baix del català o del castellà s’hauran de plantejar què passa i fer modificacions.

En tot cas, ha insistit que el català continuarà sent el “centre de gravetat“. En ser preguntat sobre si continuarà sent la llengua vehicular, ha apuntat que cal tenir en compte que el model educatiu ha canviat i que ja no hi ha un professor que tramet el coneixement sinó que es treballa més per projectes. Ha afirmat que també cal tenir en compte que les llengües d’aprenentatge “són més d’una” i per això es vol ajudar els centres a gestionar aquesta diversitat.

ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

2 + 6 =

Últimes notícies